מטבח אפור גרפיט ננו ופורניר אלון

סוגי ארונות מטבח

ארונות המטבח הם החלק חשוב מאוד בעיצוב המטבח. חשוב שהם יהיו נוחים ופונקציונליים, וכמובן שיתאימו לעיצוב המטבח ולקו העיצובי של הבית כולו. אז אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר – מהם הדברים החשובים בבחירת ארונות מטבח?

ההחלטה על ארונות מטבח כי מורכבת, מכיוון שהם תופסים את רוב שטח המטבח, ויש סוגים רבים של חומרים, גדלים, ועיצובים מיוחדים. תוסיפו לכך את העובדה שיש אפשרות למגוון סוגי דלתות, מגירות, ופרזולים ועוד פרטים רבים וטובים.

ארונות מטבח בנויים משני חלקים: גוף הארון (הקופסא עצמה ללא הדלתות והמגירות) והחזיתות (הדלתות והמגרות). אומנם שניהם יחד מרכיבים ארון שלם, אך חשוב להבין שהם יכולים להיות בנויים מחומרים שונים, והם גם משמשים למטרות שונות.

גוף הארון – החלק העיקרי של הארון, ועליו לעמוד בעומס של הדברים המונחים בו, וכמו כן בשימוש יום יומי. חשוב מאוד בבחירת גוף הארון לשים דגש על איכות החומר ועל עמידותו, על מנת להימנע מהחלפה ותיקון הארונות בהמשך.

חזית הארון – החלק שאותו אנו רואים במטבח. אמנם הוא החלק הקטן ביותר, אך חשוב לשים דגש על הנראות שלו, מכיוון שעליו להיות המשך של הקו העיצובי של המטבח כולו.

מטבח לאק קשמיר ופורניר טבעי

עיצוב: טוביה פנפיל | צילום: שי אפשטיין

סוגי ארונות מטבח נפוצים:

כאשר אנו מתכננים את מטבח החלומות שלנו, חשוב לשלב בין כמה סוגי ארונות, כך שכל אחד יתאים עבור חלק שונה במטבח, כדי להפוך את חווית השימוש במטבח לחוויה הטובה ביותר.

ארון הזזה\קלפה

זהו הארון הבולט ביותר במטבחים מודרניים. ארונות אלו נפתחים אך ורק למעלה, ומתוכננים לרוב להיות ממוקמים בחלקו העליון של המטבח.

פתיחתו של ארון הקלפה כלפי מעלה, המאפשר למשתמש לראות את תכולת הארון ולהשאיר אותו פתוח, מבלי שהוא יפריע להתנהלות השוטפת במטבח. לרוב, הקלפה מגיעה עם טריקה שקטהכך שניתן לפתוח ולסגור אותה בקלות מבלי להרגיש את המשקל. מנגנון הקלפה מאפשר לפתוח את הארון לאיזה גובה שתרצו, וניתן לעצור את הפתיחה בכל שלב. דבר חשוב נוסף, הוא שלקלפה מראה עיצוב מודרני, לרוב הארון יהיה במראה נקי ויוסף לעיצוב המטבח.

מטבח NANO הפניקס שחור

עיצוב: אמיר פלג | צילום: ערן תורגמן

ארון מסתובב

ארון מסתובב הוא פתרון רב שנים, שנשאר איתנו עד היום. זהו ארון חשוב ביותר המאפשר לנצל את כל שטח האחסון במטבח, ומונע מבזבוז שטח אחסון חשוב. את הארון המסתובב ניתן להתקין בפינות ארונות המטבח, אשר על פניו נראות קטנות אך יכולות להכיל כמות רבה של אלמנטים שתרצו לאחסן. בגלל הגישה הבעייתית לנקודות אל,, הארון המסתובב מאפשר לכם בתנועה פשוטה לשנות את הזוית של המדף ולהפוך את החלק הפנימי של הארון לחיצוני וההפך.

ארון זכוכית

זהו טרנד חדש יחסית בעולם המטבחים, הכולל ארונות מטבח מזכוכית, בעיצוב נקי ללא ידיות או קישוטים.

ארונות מטבח עם דלתות זכוכית יוצרים קו עיצובי מודרני, אשר מלבד העובדה שניתן לאחסן חפצי נוי וכלי מטבח אותם אני רוצים להראות, משטחי זכוכית מאפשרים השתקפות וניצול מירבי של האור הטבעי שיש בחלל המטבח, ובכך נוצר מראה מרווח יותר בחלל.

יש לשים לב כי ארונות אלו מתאימים לאנשים שחשוב להם מאוד הסדר והארגון במטבח, שכן תכולת הארון חשופה לעיני כל.

מטבח אפור גרפיט ווטרינות ברונזה

עיצוב: דניאל מיכאלי | צילום: שרון צרפתי

קיר ארונות גבוהים

כיום, ברוב המטבחים המודרנים תוכלו למצוא יחידת ארונות גבוהים. ארונות גבוהים מאפשרים לנו לנצל את שטוח המטבח בצורה פונקציונלית וחכמה גם מעל משטח העבודה או הכיריים. יחידת הגבוהים אומנם פחות נוחה לגישה אבל שם ניתן לאחסן כלים ואלמנטים שאינכם משתמשים בהם ביום יום: כלי אירוח, סירים גדולים, צלחות הגשה ועוד. בנוסף, הארונות הגבוהים תורמים מבחינה עיצובית להמשכיות חלל המטבח ויוצרים מראה אחיד ומעוצב.

לסיכום, ארונות מטבח הם החלק העיקרי בחלל המטבח, והם משפיעים רבות על הקו העיצובי במטבח. חשוב להשקיע במוצר באיכות הגבוהה ביותר, אשר יישמר לשנים רבות קדימה.

טיפ לסיום: השקיעו גם בפרטים הקטנים – הידיות, הפרזול וכדומה. ידיות לארונות מטבח הם חשובים ביותר, ממשיכים את הקו העיצובי ושוברים את השגרה בחלל המטבח.