מטבח שחור דרמטי

מטבחים קטנים | כך תעצבו אותם נכון

בעיצוב הבית, הגודל לא קובע. באמצעות תכנון נכון אפשר להוכיח שאכן הדבר הוא נכון.

עקב חשיבותו, המטבח ידוע כלב ליבו של הבית הישראלי. אנו שמים דגש משמעותי על התחום הקולינרי המשפחתי, ואירוח חברים ומשפחה הוא חלק נכבד מחיי היום יום של כולנו.

המגמה הרווחת היום היא מעבר למגורים בערים מרכזיות, ולכן הדירות הופכות להיות קטנות יותר ויותר, וכך גם קטן חלל המטבח. עקב שטחו המצומצם, עולה הצורך בעיצוב נכון במיוחד, פונקציונלי ונוח, שיענה על כל הצרכים של דיירי הבית.

עיצוב מטבח קטן – אז איך עושים את זה נכון?

כאשר אנו מתכננים מטבח אשר השטח שלו קטן, חשוב להעניק תחושה של מרחב ופתיחות, על מנת להגדיל
ויזואלית את החלל הקיים. זאת נוכל לעשות בדרכים הבאות:

1. פונקציונליות- עקב החלל הקטן הנתון לנו, חשוב לתכנן נכון את מקומות האחסון במטבח: מגירות, מדפים, ארונות וכדומה. חשיבה יצירתית ותכנון נכון יכולים להוביל לארגון יעיל על ידי פתרונות אחסון ראויים לכל מוצרי החשמל והכלים. תכנון פנימי של הארונות וחלוקת המגירות הרצוי יהפכו את המטבח ליעיל יותר. כך תוכלו להחליט היכן ימוקמו כל הבישול, האחסון, המזווה וכדומה.

2. פלטת צבעים בהירה- ידוע כי שימוש בצבעים בהירים נותן אשליה של תחושת גודל ומרחב. לכן, מומלץ להשתמש בצבעים בהירים עבור ארונות המטבח, חיפויים, כלים סניטריים וכדומה.

3. OPEN SPACE – בכדי לשוות לחלל המטבח מראה מרווח ואוורירי, מומלץ לבחור בעיצוב פתוח, כלומר, תכנון המטבח כאזור ללא מחיצות. כדאי להשתמש בגובה של החלל, זאת באמצעות אמצעות תכנון ארונות לאורך כל הקיר ולכל גובהו, כלומר עד לגובה התקרה. כך, אנו מגדילים את שטח הארונות ויוצרים מטבח פונקציונלי ויעיל. כאשר אנו מתכננים ארונות לגובה אנו יוצרים יותר שטח אחסון בפחות מקום.

מטבח שחור יוקרתי שעוצב על ידי אושיר אסבן

עיצוב: אושרי אסבן | צילום: גדעון לוין

4. מוצרי חשמל- על מנת לא "לבזבז" מקום מיותר, ניתן לרכוש מוצרי חשמל ייעודיים עבור שטחי המגורים הקטנים. כדאי לחשוב על מקומות יצירתיים עבור מוצרי החשמל על מנת להימנע מעומס על השיש ועל משטחי העבודה במטבח, כך, ניצור תחושה פחות צפופה במטבח. אפשרות נוספת היא לתכנן מכשירי חשמל אינטגרליים, כלומר, שדלתותיהם יעוצבו ויתוכננו להיות חלק מחזית המטבח. כך רוב הפונקציות מוסתרות ונראות כארון, דבר היוצר סדר ומראה מרווח.

5. תאורה- על מנת ליצור אשליה של מטבח מרווח וגדול, יש להאיר את המטבח בצורה נכונה. מומלץ להשתמש בגופי תאורה שקועים ומינימליסטים אשר יקנו לחלל הרבה אור מבלי ליצור עומס על התקרה. אם מיקום המטבח מאפשר, חשוב מאוד להשתמש באור השמש. אור טבעי יוצר אשליה של חלל גדול ונעים יותר כמובן. השתדלו למקסם את האור הטבעי המתקבל במטבח – כדאי להימנע מווילונות כבדים או תריסים כבדים אשר יימנעו את כניסת האור.

6. חשבו מחוץ לקופסה- בעקבות השטח המצומצם, יש לחשוב מחוץ לקופסה על מנת לקבל רהיטים בעלי יותר מפונקציה אחת. לדוגמה: ניתן ליצור שולחן אוכל מתקפל למדף, דלפק שהוא גם שולחן אוכל, וכדומה. אפשרות נוספת היא תכנון פונקציה נשלפת, )כגון שולחן, ספסל, וכדומה( שכאשר היא אינה בשימוש היא נטמעת בתוך בארון ויוצרת מרחב, וכאשר צריך להשתמש בה ניתן לשלוף אותה. ניתן לחשוב על דוגמאות כאלו גם בתחום מוצרי החשמל- תנור משולב עם כיריים יכול להיות פתרון מצוין לחיסכון במקום במטבח.

עיצוב מטבחים קטנים הוא תהליך ייחודי ומעניין מבחינה עיצובית. הרצון לחסוך במקום ולנצל כראוי את שטח המטבח בצורה הטובה ביותר, מאפשר לנו למצוא פתרונות מיוחדים ויצירתיים, דבר היוצר תוצאות יפות ומעניינות. אצלו תוכלו לתכנן מטבח ייחודי עבור החלל שלכם, וליהנות מפונקציונליות מקסימלית ונעימה. לפרטים נוספים וקביעת פגישה עם מעצב לחצו!

מטבחים קטנים | כך תעצבו אותם נכון

עיצוב: דנה קושמירסקי | צילום: עודד סמדר