_DSC4205AAA copy

מטבח האינטגרלי – המטבח של העתיד

תחום עיצוב המטבחים הולך וצובר תאוצה, ואם בעבר החדשנות בעולם המטבחים באה לידי ביטוי בחומרים ובטקסטורות, כיום ניתן לראות את החדשנות גם במטבח האינטגרלי.
כמעט בכל מטבח בכל בית קיימים כיום מגוון של מוצרי חשמל- החל ממקרר, מדיח כלים, מיקרוגל, תנור, ועד מכונת קפה ומסחטת מיץ. המוצרים הללו אמנם נחוצים ובעלי שימוש יום יומי, אך הם יוצרים צפיפות, עומס ואי סדר במטבח שלנו.
אפשרות מעוצבת וייחודית היא מטבח אינטגרלי. כלומר הטמעת מכשירי החשמל בתוך הארונות, ובכך נוצר מטבח המעוצב בקו אחיד ואסתטי, כמו רצף של ארונות. המגמה הנפוצה כיום היא מיקרוגל אינטגרלי, כלומר מיקרוגל שנמצא בתוך הארון ואין צורך לייחד לו מדף משלו, מדיח כלים אינטגרלי שנראה כחלק מהארונות התחתונים וכמובן מקרר אינטגרלי שנחשף עם פתיחת דלתות הארון.

מטבח אפור סופר נאנו

עיצוב: חיה קייזר | צילום: עודד סמדר

יתרונות המטבח האינטגרלי

1. עיצוב ונראות- המטבח האינטגרלי יוצר מראה מעוצב, נקי ואסתטי, בעקבות היותו רצף של ארונות מטבח מאותו חומר וטקסטורה.
2. פרקטיות- המוצרים האינטגרליים, שהוטמעו בארונות הופכים את המטבח לפרקטי מכיוון שלא נוצרים מרווחים פתוחים וקשים להגעה ומיוצרים פתרונות חכמים לאחסון והסתרה של כל המוצרים, הממוקמים לרוב על השיש.
3. ניקיון ותחזוק- ניקיון של מטבח אינטגרלי הוא פשוט הרבה יותר, מכיוון שאין צורך לניקיון מיוחד לצדדים החיצוניים של מוצרי החשמל.
4. מטבח שקט- מוצרי החשמל הנוטים לעשות רעש המטבח יהיו מכוסים בשכבה נוספת של ארון, המאפשר בידוד נוסף מפני הרעש, ולכן המטבח האינטגרלי הוא שקט יותר ממטבח רגיל.
5. מקומות אחסון- לכל מוצר חשמל מקום ייעודי, ולכן אין צורך לחפש לו מקום במיוחד. הארונות ממילא מתוכננים בצורה מושלמת לפי המידות של כל דבר ואין צורך להעמיס על המשטחים.

עיצוב: ישראלביץ אדריכלים | צילום: עודד סמדר

התקנת מטבח אינטגרלי

על מנת להגיע למראה אחיד ומדויק המטבח האינטגרלי, יש ליצור התאמה מושלמת בין מוצרי החשמל לבין ארונות המטבח.
תחילה יש לרכוש את מוצרי החשמל, ולאחר מכן כי יש להכין נישות ייעודיות עבורם.
על מנת להכין נישה למוצר האינטגרלי, יש להתאים את מוצרי החשמל בתיאום עם חברת המטבחים, כך שגודל המוצר החשמלי יהיה ידוע בזמן תכנון ארונות המטבח.
לאחר מכן, יש להכין דלת עבור המוצר, שתהיה עשויה מחומר זהה לשאר ארונות המטבח. חשוב לשים לב שעיצוב והכנת הדלת תהיה בהתאם למפרט הטכני של המוצר החשמלי, כי לפעמים יש פתחי אוויר שאסור לכסות.
לאחר הטמעת המוצר החשמלי בנישה המיועדת לו, נתקין את הציפוי על גבי חזית המוצר האינטגרלי.

בעת רכישת מטבח חדש אנו נתקלים לא פעם בסוגיה היכן כדאי לנו לרכוש את המוצרים המשלימים. אצלנו בסמל ניתן לרכוש גם את המוצרים המשלימים למטבח, ובכך אנו מוודאים שההתאמה בין המוצרים לבין המטבח תהיה מושלמת.
היתרונות של רכישת מטבח ומוצרים משלימים במקום אחד מקלה על ההתנהלות וחוסכת זמן וכסף. כך ניתן לבצע רכישה מרוכזת במקום אחד, ובראש שקט ולא להתרוצץ בין ספקים שונים.
כאשר רוכשים מוצרים משלימים עם המטבח, ישנה וודאות כי תהיה התאמה מושלמת בין המוצרים: גודל מפתחים, גבהים, גוונים, סגנונות וכדומה, וכמובן להנות מקניית מוצרים למטבח של חברות מובילות במחירי היבואן.

תכנון מטבח - המדריך המלא של מטבחי סמל

עיצוב: צביה קזיוף | צילום: עמית גושר

מוצרי חשמל בולטים במטבח האינטגרלי

המקרר הוא אחד ממוצרי החשמל החשובים ביותר במטבח שלנו, ואף נעשה בו שימוש רב ביותר מבין כל מוצרי החשמל במטבח. ניתן לשלב את המקרר במטבח אינטגרלי בשתי אופציות:
1. מקרר חצי אינטגרלי – בדומה למקרר רגיל הוא ניצב עצמאית על הרצפה, אך לדלת שלו חזית זהה לארונות המטבח, כך שמתקבל מראה אחיד.
2. מקרר אינטגרלי בילט אין – מקרר המוטמע בשלמות בתוך ארון ייעודי.
המדיח הפך להיות מוצר חשמל שימושי בכל בית בשנים האחרונות, וגם אותו ניתן לשלב במטבח האינטגרלי בשתי אופציות:
1. מדיח אינטגרלי מלא – מוסתר כולו מאחורי ארון המטבח המספר מראה מושלם והסתדרה מלא, ובכך יוצר מראה אחיד.
2. מדיח חצי אינטגרלי – פאנל ההפעלה של המדיח נותר גלוי, וכל שאר המוצר נטמע מאחוריי ארון. אפשרו זו נותנת למשתמש אפשרות לעקוב אחר פעולת המדיח.
כיום, נהוג לבחור גם במיקרוגל אינטגרלי, על מנת ליצור רצף עיצובי אחיד.

המראה של המטבח האינטגרלי אינו מסתכם רק בתכנון מטבח ופתרונות אחסון מתקדמים. כל העיצוב כולו שואף להטמיע ולשלב גם את הפרטים הקטנים ולהשתמש בחומרים מתקדמים ומתוחכמים.
רצוי להשלים את המראה ביצירת ארונות עם דלתות שבהם יש ידיות אינטגרליות שמשולבות בהן צורה מעודנת, משום שאלו הפרטים הקטנים שמשלימים את המראה הכולל והמרשים.
המטבח האינטגרלי משדר יוקרה, חדשנות ותחושה של עיצוב נקי ונעים לעין. הוא דורש התאמה ודיוק בין מוצרי החשמל וארונות המטבח, והתוצאה שלו משדרגת את חווית המשתמש.

רוצים גם להתחדש ולהשתדרג במטבח אינטגרלי? השאירו לנו פרטים!