3

ארונות מטבח עד התקרה – גם אלגנטי וגם אינסוף מקום

בתהליך תכנון ועיצוב המטבח אנו נתקלים לא פעם בבעיית חוסר מקום לאחסון. מצד אחד אנו רוצים לשמור על קו עיצובי נקי ואלגנטי ומצד שני חייבים עוד מקום לאחסון כלי מטבח שאנו רוצים לשמור. לשם כך נוצרו ארונות מטבח עד התקרה – מעניקים מקומות אחסון רבים וחשובים, מוסיפים למראה המודרני והמיוחד של המטבח וכמובן שומרים על ניקיון עיצובי מדהים. אז בואו לקרוא את כל מה שאתם חייבים לדעת על ארונות מטבח עד התקרה עוד לפני שתגיע לפגישה!

מטבח אלומיניום Greylo ופורניר מעושן

עיצוב: סיגל ונדב לוין | צילום: מושי גיטליס

מטבח עד התקרה – לאיזה חלל מתאים?

לארונות מהרצפה עד התקרה יש נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה – הם מעניקים מראה עוצמתי וגדול במיוחד לחלל המטבח ומדגישים את הקו העיצובי שבחרתם למטבח. כשאנו מתכננים מטבח חשוב להתחשב בחלל העומד לפנינו וכאן ארונות עד התקרה באים לידי ביטוי – אם ברשותנו חלל קטן אנו ננצל אותו בחוכמה על ידי מטבח עד התקרה מבחינה אחסון, ולא רק זה, אלא גם נוכל להגדיל אותו מבחינה ויזואלית על ידי תכנון נכון וגבוה. אבל מה קורה אם יש לנו חלל מטבח גדול? גם לו קיר ארונות מטבח עד התקרה יכול להתאים! אנו נעצים עוד יותר את גודלו וניצור מראה עוצמתי ועוצר נשימה.

חשוב לזכור שלארונות עד התקרה השפעה פונקציונלית ועיצובית גם יחד ולכן זכרו לבדוק האם שני הפרמטרים האלו מתאימים לכם.

מטבח בגוון ירוק יער

עיצוב: WE ARCHITECTS | צילום: מאיה לבנת הרוש

לאיזה סגנון מתאים?

ארונות מטבח עד התקרה מתאימים כמעט לכל סגנון עיצובי שתבחרו למטבח. גם אם מודרני, קלאסי, תעשייתי או כפרי ניתן יהיה לשלב ארונות גבוהים בחוכמה. חשוב לזכור כי הדומיננטיות של ארונות עד התקרה היא רבה, ואנו לא נראה קירות לבנים מעליו ולכן יש צורך לבחון את הגוונים, החיפויים והסגנונות בקפידה – בחירת גוונים דומיננטיים וחזקים בנוסף לשילובים חדים עלולים ליצור תחושת כבדות עיצובית במטבח ואף עומס. אם ברשותנו מטבח קטן אז הנקודה של בחירת גוונים וסגנון היא קריטית אף יותר – בחירה לא נכונה של גוונים בשילוב ארונות עד התקרה יכולים ליצור תחושת מחנק ועומס. לכן, הקשיבו לאנשי המקצוע שלנו שמחכים לכם בסניפים, הגיעו עם מידות המטבח המתאימות ואנו כבר נעשה את העבודה עבורכם.

מטבח סופר נאנו פחם מטאלי

עיצוב: ליז פחימה | צילום: ערן תורגמן

כיצד תורם למטבח?

התרומה של מטבחים עד התקרה לעיצוב ולפונקציונליות המטבח היא גדולה: ראשית כל הם תורמים ליצירת אשליה של מרחב. אלמנטים שמתכוננים מהרצפה עד התקרה מעניקים מראה גבוה ומרשים לחלל (בדיוק כמו ויטרינות לכל אורך הקיר). בנוסף, ארונות מטבח מהתקרה עד הרצפה ישמשו אתכם מבחינה פונקציונלית– תוכלו לאחסן במדפים העליונים פריטים שבהם אתם משתמשים לעיתים פחות תדירות לעומת הפריטים במדפים הנמוכים. אומנם הנגישות היא פחותה אבל עדיין כל פרטי המטבח יישארו אצלכם בחלל אחד.

ואחרון חביב – יתרון שאולי לא חשבתם עליו… ניקיון! לא תצטרכו לטפס מעלה מעלה ולנקות מעל לארונות המטבח אלא המרווח לא יהיה קיים ולא יצטבר שם אבק ולכלוך.

מטבח NANO אפור ופורניר אגוז

עיצוב: ניר סוויה ואלעד כהן | צילום: אלון ברהם