ציפוי דלתות מטבח - מטבחי סמל

החומרים והחידושים שמשנים את פני המטבח

החומר שיעניק למטבח שלכם מראה היי-טקי מתוחכם, טכנולוגיית המחזור לקבלת מראה אותנטי והפתרון שיעזור לכם להסתיר את הבלאגן לאחר הכנת הארוחה – פתרונות עיצוביים לשדרוג המטבח // מאת דור קורן, מגזין הנדל"ן, גלובס.

בזירת עיצוב מטבחים חדשנות היא שם המשחק. מטבחי סמל, החברה הישראלית המובילה בתחומה, השיקה לא מכבר קולקציה שמדגימה עד כמה החומרים המיוחדים מעלים את ערך המטבח והופכים את "הלב הפועם" של הבית לחלל מתוחכם ומתקדם טכנולוגית ואסתטית – מחומרים בעלי עמידות-על, דרך טרנד המחזור ועד פתרונות אחסון ייעודיים המייצרים קונספט פורץ דרך. אז איזה חומרים משנים את פני המטבח ומה הם החידושים שכדאי להטמיע כדי ליהנות מחוויית בישול ואירוח מקסימלית?

מהפכת הלאק

לדברי ברטו מוהדב, בעלים ומנכ"ל מטבחי סמל, אחד מהחומרים בייבוא בלעדי של מטבחי סמל, שתורם משמעותית לעמידות מתמשכת של דלתות המטבח וכן ללוק שלהן הוא חומר בשם "לאק". מדובר בחומר כמו MDF אבל בו זוכה הדלת גם לציפוי HPL ׁ(High Pressure Laminate) פורמייקה עבה במיוחד ועליה גם ציפוי אפוקסי. התוצאה היא דלת בעמידות גבוהה שניתן להגיע בה גם לטקסטורות וגוונים מרהיבים ומיוחדים לפי בחירה, כגון מאט, מבריק ואף לשלב ציורים המעניקים לדלת מראה אמנותי יוצא דופן.

מטבח מסוגנן

למחזר ולהמציא מחדש

אחד מהטרנדים הבינלאומיים שבא לידי ביטוי גם בקולקציה החדשה של מטבחי סמל הוא השימוש ההולך וגובר בחומרים ממוחזרים איכותיים ליצירת מטבחים במראה אותנטי מרשים. מדובר בעצי אשוח בני 100-150 שנה, שפורקו מבתים באירופה ועברו תהליכי טיהור עמוקים עד יצירת משטחים וחזיתות במראה עתיק, עמוק בגוון אותנטי ואפילו בריח מיוחד. ניתן לראות למשל אי עצום ממדים באורך 8 מטרים המחופה עץ ישן שעבר תהליך מחזור, עיבוד של עישון והברשה עד קבלת האפקט המבוקש.

השינוי מתחיל מבפנים

לא על החזיתות לבדן. לפי מוהדב, במטבחי סמל משפרים כל הזמן את פנים הארונות, כאשר מצפים מלכתחילה את שני צדי הארון – תהליך שהופך את הפנים לאטום במיוחד בפני רטיבות ועיוותים. ציפוי הפנים עשוי מעץ סנדוויץ' לבנה (בירץ') איכותי.

כמו כן, ניתן לבחור להעניק לפנים ארונות המטבח גוונים שונים כשהמובילים היום הם פשתן רפיה, וונגה ובעיקר וונגוס. בנוסף, אפשר כיום להטמיע בארונות תאורה פנימית שמאירה את תכולתם.

ציפוי דלתות מטבח - מטבחי סמל

דור חדש של צביעה

הכירו את האלומיניום המושחם בדלתות המטבח. מדובר למעשה ב-MDF מצופה באלומיניום מכל הכיוונים כולל הפאזות והקאנטים. החומר עובר תהליך כימי מיוחד של השחמה המעניק לו את הגוון הסופי במספר צבעים לפי בחירה.

אגב, צביעת המטבח היא פעילות חדשנית שמתפתחת נון סטופ במטבחי סמל. תהליך הצביעה מבוצע על ידי רובוטים לקבלת גוון אחיד ושמירה על רמת הגימור. מצד שני, תוכלו להזמין מראש מטבח בעל צבע steel , שהינו תהליך צביעה ידני ומורכב מאוד, שבסיומו חזיתות המטבח זוכות למראה של ברזל עוצמתי בלי שבאמת ברזל יהיה מעורב בעניין – ולקבל את המראה ההייטקי שבולט למרחקים.

מטבח שחור צבוע

לא לפתוח, רק לגעת

תשכחו לרגע מידיות מסוגננות במטבחים – הבשורה העכשווית היא מנגנוני טאץ' חשמליים שמאפשרים לפתוח דלתות מאסיביות במיוחד – באמצעות נגיעה קלה בדלת ללא תלות בתכולת הארון. מנגנוני הטאץ' מוטעמים בדלתות מתכנסות ודלתות כבדות כמו אלה של המקרר ומאפשרות פתיחה נוחה ללא מאמץ.

עידן המטבח הסמוי

אם המטבחים של פעם היו חשופים ופתוחים עם יחידות שהציגו לראווה את מוצרי המזון והכלים, הרי שכיום המגמה היא הפוכה. מדובר ביחידות קונספט המייצרות מטבח סמוי בו הדלת מושחלת במקביל לארון ומצניעה אזורים גדולים באמצעות חזיתות מעוצבות (כולל המקרר, המיקרוגל ואפילו הכיור). המטבח נכנס לארון ורק בעת השימוש ניתן להזיז את החזיתות בקלילות ולהסתיר בחזרה את הבלגן של המטבח בלי שאף אורח יראה.