Shlomi Levin - Cube House Nes Ziona 06

הכירו את בית הקוביה | שלומי לוין

אנו נרגשים להציג בפניכם פרויקט חדש ומיוחד מבית האדריכל שלומי לוין. מגרש הבית ממוקם בקצה תחום הבניה הפרטית של נס ציונה באזור הגובל בשדות חקלאים ובשטחים פתוחים. הבית בנוי כקופסא מפורקת לקוביות שכביכול נערמו אחת על השנייה והחלל שנוצר בניהן מהוה את לב הבית ומופנה כולו לעבר האופק הפתוח והירוק.

מטבח דמוי אבן בשילוב שיש טבעי

קומת הכניסה פתוחה וללא עמודים ואילו הקומה השנייה בנויה משתי קוביות מופרדות כשאחת היא יחידת הורים והשנייה הינה יחידת הילדים, בניהן גשר פלדה חוצה את החלל המרכזי ומחבר בין שתי הקוביות. החלל המרכזי הכפול שנוצר הינו רב מימדי ומיצר קשר עין בין הקומות.

הבית מתוכנן כך שהפנים והחוץ ייחוברו ושטח החלונות הגדול רצפה-תקרה מטשטש את ההפרדה ביניהם. יחד עם זאת כאשר מעוניינים להצל את הבית ולסגור אותו – מערכת של צילונים סמויים צצים ויורדים מתוך התקרה ויודעים גם להעלם חזרה כשרוצים.

מטבח דמוי אבן בשילוב שיש טבעי

מטבח דמוי אבן בשילוב שיש טבעי

הקו העיצובי השלט הינו מודרני ונקי אולם שילוב חומרים טבעיים צבעים חמים וטקסטיל מעניקים לו חמימות ותחושה ביתית נעימה. ההרמוניה בין הנקי והחמים מייצרים בבית תחושת שלווה ורוגע.

המטבח עוצב גם כן כחלק אינטגרלי מקווי העיצוב הנקיים של הבית והוא מכיל קיר ארונות עם נישה מובנית ואי ארוך משולב בר ישיבה. הוא מאופיין בצבעים כהים אולם הטקסטורה המודגשת של החומר הטבעי מרככת את הקרירות ומעניקה לו חום. ארונות המטבח נבחרו מפורמייקה דמויית אבן שחורה, המזכירה אבן ציפחה. השיש הטבעי שנבחר למשטחי העבודה והאי, נבחר בקפידה כך שיתאים וייראה זהה לאריחי הרצפה הגדולים וייצר תחושה של "צמיחה" מתוך הריצוף. אזור הישיבה באי מהווה את לב הבית ומרכז את מפגשי המשפחה לאורך שעות היום ומייצר דינמיות וחוויות סביבו.

מטבח דמוי אבן בשילוב שיש טבעי

צילום: ליאור טייטלר