_DSC7658 copy

חיפוי קיר למטבח: יצירת אמנות פונקציונלית

המטבח הוא החלל בו מתרחש כל הקסם בבית, שם אנו מבשלים, אוכלים, שותים, מארחים ומבלים. לכן, נרצה להפוך את המטבח שלנו לכזה שיהיה גם נוח לשימוש וגם מעוצב ברמה גבוהה.
חיפוי קיר מטבח הוא אלמנט עיצובי המעניק חיים חדשים למטבח והופך אותו ליצירת אמנות פונקציונלית. כשאנו ניגשים לעיצוב המטבח השאיפה היא לבחור חיפוי קיר העשוי מאותם החומרים מהם עשוי המטבח שלנו כדי ליצור אחידות, המשכיות ושפה עיצובית במטבח. אז בואו להכיר את האופציות הניצבות בפניכם בבחירת חיפוי קיר למטבח.

יתרונות חיפוי קיר במטבח

● שמירה על נראות ואיכות הקירות לאורך זמן- עם השנים קירות הבית שלנו מתלכלכים ועוברים דהייה טבעית של הצבע. לרוב אנו עסוקים בלצבוע, לנקות ולטייח את הקירות, אך ישנה דרך נוספת להתמודד עם הפגמים הללו – לכסות אותם באמצעות חיפוי קיר. חיפוי קיר לא נועד כדי להסתיר את הפגמים הקיימים, אלא כדי שנשים אותו שם מלכתחילה וכך נמנע את הפגמים.

● עמידות לאורך זמן- חיפוי הקיר לרוב נבחר מאותו החומר של המטבח. כיום, דלתות המטבח עשויות מחומרים עמידים ונוחים, וכך גם חיפוי הקיר – ישמור על מראה יפה וחדש לאורך זמן ללא כל צורך בצביעה וסיוד כמו של קיר רגיל.

● תחזוקה קלה- תחזוקת המטבח היא משימה יום-יומית. בחירה בחיפוי לקירות המטבח הופכת את המשימה לקצרה ופשוטה. בכמה שפריצים ומטלית לכה ניתן לקנות את החיפוי ולשמור על מראה נקי ושמור.

חיפוי קיר כחלק מהקונספט העיצובי

בעת בחירת חיפוי הקיר, עלינו לחשוב לבחור חיפוי קיר שיתאים לסגנון העיצובי הכללי של המטבח. למטבח כפרי נבחר חיפוי קיר תואם-  Bricksאו אריחים דמויי לבנים. אם בחרתם סגנון מודרני, חיפוי קיר מגרניט פורצלן או אחרים דמויי בטון יוכלו להתאים.

העיצוב המודרני שם דגש על קווים נקיים, מינימליזם וחומרים איכותיים. חיפוי קיר קרמיקה למטבח מודרני הוא בחירה פופולרית ביותר, הן בשל יתרונותיו הפרקטיים והן בשל המגוון העצום של אפשרויות עיצוביות. אריחים בגדלים גדולים, בצבעים אחידים או דוגמאות גאומטריות, יוצרים מראה מלוטש ומרשים. ניתן לשלב בין אריחים חלקים לאריחים מחוספסים או בעלי טקסטורה, וליצור עניין וחיות בקיר.

מגמה פופולארית בעולם חיפוי קירות המטבח היא חיפוי קיר מטבח כפרי. למי שמעדיף אווירה חמימה ומזמינה, חיפוי קיר מטבח כפרי הוא הבחירה המושלמת. ניתן להשתמש בחומרים טבעיים כמו אבן, עץ או לבנים, וליצור מראה אותנטי ומרשים. היתרון בחיפוי קיר מטבח כפרי הוא שברוב הפעמים, הוא יהיה עשוי מעץ. היתרון בשימוש בעץ (מעבר למראה החמים והאותנטי), הוא שהעץ הוא חומר המאפשר לנו ליצור המשכיות בכמה אלמנטים שונים במטבח העשויים מאותו החומר- מהארון דרך הקיר ועד לדלת נסתרת העשויה מאותו העץ. שיטה זו של המשכיות יוצרת סקרנות שגורמת למטבח להיראות גדול יותר ומסתורי יותר. העיצוב ההמשכי תופס תאוצה בתקופה האחרונה ואנחנו עתידים לראות אותו מככב במטבחים שלנו בשנים הקרובות.

דלתות קונספטה

מטבח נסתר הוא פתרון עיצובי פופולרי, המאפשר להסתיר את החלקים הפונקציונליים במטבח וליצור מראה אחיד ומינימליסטי. חיפוי קיר משחק תפקיד חשוב במטבח נסתר, וניתן להשתמש בו כדי להדגיש את הקירות או להטמיע את הארונות באופן חלק.
אחת הדרכים המובילות לעשות זאת היא על ידי בחירה בדלתות קונספטה- דלתות אלו יוצרות טרנספורמציה מדהימה בכך שהן סוגרות את האזורים הפונקציונליים השונים של המטבח כאשר אינם בשימוש – אם זה הכיור, משטח עבודה, הכיריים ועוד. המנגנון לא רק משפר את המשיכה החזותית אלא גם תורם ליצירת אווירה שלווה ומסודרת. במטבחי סמל תוכלו למצוא את הדלתות הנסתרות בשמן המקצועי "דלתות קונספטה" אותן ניתן לבחור במגוון גדלים, גוונים וסגנונות.

הטמעת חיפוי קיר במטבח נסתר

מעבר לחיפוי קיר ניתן לקחת את הקונספט צעד אחד קדימה ולחפות גם את הכניסה לחללים במטבח מאותם החומרים שבחרתם למטבח.
כך נמשיך את השפה העיצובית של המטבח שלנו עם דלת המוטמעת בחיפוי הקיר,  שמובילה לחלל אחר בבית. הדלת עשויה מאותו החומר של המטבח, וכך אנחנו יוצרים מראה נקי ומסקרן – מה שאוטומטית גורם לנו לחשוב שהחלל עצמו גדול יותר. אסטרטגיה זו עובדת מעולה עם מטבחי עץ ומטבחים מודרניים שכן הם מעניקים מראה אלגנטי ויוקרתי לכל חלל.

איך בוחרים חיפוי קיר מטבח?

השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו לפני שנבחר חיפוי קיר למטבח היא מהו חומר הגלם המתאים לנו? טבעי או סינטטי, בהיר או כהה? גרניט פורצלן, אבן טבעית, זכוכית מבריקה או מט, נירוסטה או קוריאן? הבחירה היא קשה ולכן תמיד חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע.

לרוב הבחירה היא בחיפוי מסוג קוריאן– חומר איכותי מאוד ובעל עיצוב מרשים. הוא קל מאוד לניקוי ודוחה כתמים באופן יוצא מן הכלל.

טיפים לבחירת חיפוי קיר מטבח

● התאימו את החיפוי לסגנון המטבח: בחרו חיפוי שיתאים לסגנון העיצובי הכללי של המטבח, בין אם מודרני, כפרי, קלאסי או אחר.

● קחו בחשבון את גודל המטבח: במטבחים קטנים, רצוי להשתמש בחיפוי קיר בהיר ומרשים, שיעניק תחושה של מרחב.

● בחרו חומר עמיד: חיפוי קיר מטבח צריך להיות עמיד בפני לכלוך, שומן ורטיבות.

 לסיכום

חיפוי קיר מטבח הוא פתרון נהדר לשדרוג המטבח ויצירת מראה יפהפה ופונקציונלי. קיימות אפשרויות רבות ומגוונות של חיפויי קיר, כך שכל אחד יכול למצוא את הפתרון המושלם עבורו. מטבחי סמל מתמחה בעיצוב וייצור מטבחים ייחודיים, תוך שימוש בחומרים איכותיים וטכנולוגיות מתקדמות. אנו מציעים מגוון רחב של חיפויי קיר וצוות המעצבים שלנו ישמח לעזור לכם לבחור את החיפוי המתאים ביותר למטבח שלכם.

צרו קשר עוד היום ותתחילו לתכנן את המטבח החלומי שלכם!