מטבח כחול כפרי

ידיות לארונות מטבח: כיצד בוחרים נכון?

אומרים שהיופי נמצא בפרטים הקטנים. עיצוב ותכנון מטבח כולל בתוכו חלקים רבים: בחירת החומרים, משטח עבודה, תכנון ארונות מטבח ונגרות ובחירת מוצרים משלימים. בתוך כל אלו חשוב לשים לב לבחירת ידיות מטבח. מעבר לתפקידן הפונקציונלי, ידיות לארונות מטבח יכולות לשדרג את המראה הכללי ואת העיצוב של המטבח שלכם.

את הידיות לארונות המטבח מומלץ לתכנן ולבחור כבר בשלבים הראשונים של תכנון המטבח. בכל המטבחים, החל ממטבחים קטנים ועד למטבחים גדולים, ישנן מספר רב של ידיות מהן ניתן לבחור. מדוע הן כל כך חשובות בעצם? כל מי שמשתמש במטבח שם לב ונוגע בידיות, כך שלא ניתן לפספס אותן גם אם מאוד תרצו 🙂

מטבח קלאסי אפוקסי לבן

עיצוב: מושיק חדידה | צילום: עודד סמדר

אם כן, כיצד נבחר את הידיות לארונות המטבח שלנו?

ישנם שני פרמטרים חשובים מאוד בבחירת הידיות, והם- קו עיצובי במטבח ופונקציונאליות.

הידיות הקיימות במטבח שלנו ניתן למצוא בשני סגנונות:

  1. ידיות משיכה- הידיות הללו הן פריט עיצובי לכל דבר, והן מגיעות במגוון רחב של דגמים וחומרים.
  2. ידיות כפתור- ידיות אלו מהוות את ה"תכשיט" של המטבח. אחד היתרונות של ידית הכפתור על פני ידית המשיכה היא שכאשר משתמשים בידיות משיכה, אנו נוטים לגעת בארון עצמו עם האצבעות או עם הציפורניים. לכן הארון יכול להתלכלך או להישרט.
  3. ידיות אינטגרליות- ידיות אשר במקום להיות מחוברות לדלת הארון, הן מהוות חלק בלתי נפרד מהדלת. הידיות האינטגרליות בעצם מולבשות לתוך הדלת (שתולות) ולרוב עשויות מחומרים שונים, כל זאת להענקת מראה נקי, עיצוב אלגנטי ומרשים.
  4. פתיחה בלחיצה- מנגנון זה בעצם מוותר על הידיות שאנו מכירים ומאפשר פתיחה של המגירה על ידי לחיצה\נגיעה בה. גם במקרה זה אנו נשתמש בפתרון זה ליצירת מראה נקי ואלגנטי, ובעיקר חלק של ארונות המטבח.

במרבית המטבחים נראה שילוב של כמה סוגים של ידיות לארונות מטבח. סוג אחד למגירות וסוג אחד לדלתות הארונות וכדומה. על מנת לשמור על קו עיצובי תואם במטבח, חשוב לשים לב כי כלל סוגי הידיות יהיו מאותו החומר או עם עיצוב תואם / משלים, וכמובן לדאוג לנוחות ונגישות ורק אחר כך לאסתטיקה.

כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב בבחירת ידיות למטבח:

  1. קלות השימוש- חשוב לשים לב שהידיות שאנו בוחרים למטבח יהיו נוחות לשימוש, כך שיהיה קל לאחוז בהן, במיוחד במקומות בעייתיים כגון ארונות גבוהים.
  2. קו עיצובי- חשוב לשים לב כי בחירת הידיות לארונות המטבח תמשיך את הקו העיצובי של המטבח כולו: מבחינת חומרים, צבעים וסגנון. חשוב לשים לב לכך על מנת להימנע מטעויות עיצוביות במטבח שלכם.
  3. גודל פרופורציונלי- על מנת לשמור על הרמוניה ושלמות עיצובית מומלץ לבחור ידיות לארונות מטבח שגודלן פרופורציונלי לגודל הדלתות וחזיתות המגירות. לדוגמה, במטבח עם חזיתות גדולות, מומלץ לבחור בידיות משיכה ארוכות ולא ידיות כפתור.

מטבח נאנו בשילוב אלומיניום

עיצוב: צביה קזיוף | צילום: עמית גושר

ידיות המטבח משלימות את המראה המוקפד ומסייעות להשלמת המראה הכולל בזכות הקווים הנקיים והעיצוב המינימליסטי. לרוב נראה שימוש בגוונים ניטרליים ומונוכרומטיים בשילוב קווים נקיים, אשר מעניקים למטבח מראה מודרני מובהק. כיום, המגמה הרווחת בעיצוב מטבחים מודרניים הם שימוש בידיות אינטגרליות, המשתלבות בארונות ובמגירות ושומרות על מראה ארונות המטבח שכל כך התאמצתם בבחירתו.

לסיכום, ידיות לארונות מטבח הן לא משהו שכדאי לחסוך בו מכיוון שהן רכיב מאוד משמעותי במראה ובנוחות של המטבח. ארונות המטבח ממלאים תפקיד חשוב בנוחות ובאיכות החיים בו, בעוד שהידיות שלהם – משפיעות במידה רבה על הפונקציונאליות, העמידות והעיצוב.