Navon (8)

כובש את עולם המטבחים: מטבח אלומיניום

ניתן למצוא חומרי גלם רבים ומיוחדים המשולבים במטבחים המודרניים של היום, אך בשנים האחרונות נכנסו למטבח הביתי חומרי גלם מיוחד שהיו בלעדיים למטבחים תעשייתים במסעדות ומוסדות גדולים – אלומיניום ונירוסטה. למטבח האלומיניום יש מגוון אפשרויות עיצוב ושלל יתרונות שהפכו אותו לחומר גלם מבוקש בעיצוב המטבחים המודרניים. בואו איתנו והכירו את הטרנד הבא בעולם המטבחים ואיך לשלב אותו נכון במטבח הביתי שלכם >>

מטבח אלומיניום מוזהב | עיצוב: שירי מידן | צילום: אלעד גונן

סגנונות שונים במטבח אלומיניום

לחלקנו, מטבח העשוי כולו מאלומיניום עלול להיראות תעשייתי מדי ואפור. למזלנו, מטבח אלומיניום יכול להשתלב מעולה עם מגוון חומרי גלם לבחירה שישברו את המתכתיות ויתנו למטבח קצת חום וצבע.
דוגמא לשילוב מעניין הוא ארון מטבח העשוי צבע ואלומיניום, שלוקח את המתכתיות והרשמיות של האלומיניום ומשדרג אותן עם הצבע והרוך של צביעה בתנור. מטבח שכזה בעצם משלב את היתרונות משני עולמות העיצוב לתוך מטבח אחד מעוצב ומגוון.
מנגד, שילוב של אלומיניום וטקסטורת מתכת מוברשת היא דוגמא לשילוב שלא שובר לגמרי את הקו המתכתי של האלומיניום אלא מעדן אותו ומחמיא לו.
תפיסה נוספת באה ואומרת שהאלומיניום לא חייב לתפוס את העיצוב של כל המטבח והוא יכול לבוא לידי ביטוי באלמנט ספציפי כמו האי בלבד או חלק קטן מארונות המטבח. כך המטבח עצמו יכול להיות עשוי מעץ, צבע, לאק או כל חומר אחר והאלומיניום ישתלב בתוכו בצורה מופלאה.
כמובן שגם מטבח העשוי כולו מאלומיניום היא אופציה שתופסת יותר ויותר תאוצה במטבחים הביתיים, ועליכם לבדוק אם היא מתאימה לטעם העיצובי שלכם ולעיצוב הכללי אותו בחרתם לבית.

מטבח אלומיניום מוזהב

מה היתרונות של מטבח אלומיניום?

עמידות – אלומיניום הוא יסוד טבעי החסין לחמצן ומים ולכן העמידות שלו בלתי ניתנת לערעור הן בהיבט של זמן והן בהיבט של תאונות ומזיקים.

מחיר – בשל היותו של האלומיניום מתכת נפוצה, מחיר האלומיניום בשוק נמוך ובהתאם גם המחיר של מטבחי אלומיניום הוא אטרקטיבי ונוח.

עיצוב בהתאמה אישית – אלומיניום הוא חומר שמאוד קל לשחק איתו, הוא סופג צבע בקלות מה שאומר שנוכל לצבוע אותו בכל צבע בו נחפוץ – אחד הטרנדים המובילים הוא מטבח אלומיניום בצבע זהב ושמפנייה. מעבר לכך, מאוד פשוט לעבד אלומיניום וליצור ממנו כל צורה הקיימת בטבע ולהניח אותה במטבח שלנו. אחד הטרנדים המובילים הוא מטבח אלומיניום בצבע זהב ושמפנייה.

חומר גלם ידידותי – אין ספק שבעידן של היום, חומרי גלם ירוקים וידידותיים לסביבה הם משהו שכולנו נשמח להגיד שיש לנו במטבח. בשל היותו של האלומיניום חומר שקל לעבד אותו, אין שימוש בחומרים כימיים ורעילים ביצירתו ולכן הוא בריא יותר גם למטבח וגם לכדור הארץ.

התאמה עיצובית – מטבח אלומיניום ישתלב מעולה עם כל סגנון עיצוב אחר הקיים כבר בבית, מה שאומר שגם אם שאר הבית עשוי מעץ או עבר שיפוץ, האלומיניום ישתלב עם הסביבה באופן טבעי ואלגנטי כך שאף אורח לא ירגיש בהבדל.

מטבח מתכת ואלומניום
מטבח מתכת ואלומניום | עיצוב: צביה קזיוף | צילום: אלעד גונן

למעשה, למטבח אלומיניום יש רק יתרונות. מלבד יופיו והייחודיות שהוא יוצר הוא בהחלט פונקציונלי ופרקטי כמעט לכל משפחה – זוג צעיר, משפחה גדולה שאוהבת לבשל ואפילו זוג צעיר.  מטבח האלומיניום מתאים את עצמו לכל סביבה עיצובית שתשימו אותו בה – החל מסגנון מודרני, קלאסי, אקלקטי וכפרי. מעבר לכל זה, אלומיניום הוא חומר גלם שקל מאוד לעבוד איתו – ניתן לשלב אותו כמעט בכל צורה שתבחרו במטבח והוא יחזיק מעמד שנים רבות בנראות מצויינת.

 

לסיכום, למטבח האלומיניום ישנם יתרונות עיצוביים ופונקציונליים ההופכים אותו לבחירה נפוצה ומקובלת. בנוסף הוא מאוד דינאמי, ניתן להתאים אותו כמעט לכל מטבח והוא משתלב מעולה עם המון חומרי גלם כך שכל אחד יכול לעשות בו שימוש כדי לשדרג את המטבח שלו. מטבחי סמל מתמחה בעיצוב וייצור מטבחים ייחודיים, תוך שימוש בחומרים איכותיים וטכנולוגיות מתקדמות.

צרו קשר עוד היום ותתחילו לתכנן את המטבח החלומי שלכם!