NI_residence_13

מטבחים כפריים פרובנס בסגנון יוקרתי

כאשר העיצוב מודרני נכנס לחיינו בעוצמה גדולה, הסגנון הכפרי בשקט בשקט הצליחו לשמור את מקומו בחלל המטבח אצל רבים מאיתנו. כעת, המטבח הכפרי עושה קאמבק בחלל המטבח, וניתן לראות כי מעצבים ואדריכלים רבים מהארץ ומהעולם מכניסים לפרויקטים חדשים סגנון פרובנסי כפרי, שיקי וטרנדי להפליא. למרות אהבתנו למראה מודרני, אי אפשר להתעלם מכך שמטבחים כפריים מסמלים ביתיות וחום משפחתי – תחושה שכל אחד מאיתנו רוצה להשיג במטבח שלו.

אז איך בכל זאת נצליח להפוך את המטבח הפרובסני כפרי שלנו למתקדם, מיוחד ושייך למגמות העיצוב של 2022? הכל נמצא בפרטים הקטנים.

מטבח קלאסי לבן עם אי מרכזי

אם במטבח המודרני המטרה שלנו היא להצניע – את מוצרי החשמל, הידיות, הגימורים, וזאת על מנת ליצור מראה נקי וחלק, במטבח הכפרי פרובנסי נרצה להבליט חלק מאלו (ומנגד גם להצניע). האיזון בין ההבלטה להצנעה היא זו שהופכת מטבח פרובנס סטנדרטי לכזה שמוביל את מגמות העיצוב במאה ה-21.

ראשית, כמובן שנרצה להבליט אלמנטים המאפיינים את הסגנון הכפרי – גימורים מעוטרים בחיפוי הארונות, בחירת גוון חמים ונעים, שילוב של עץ המתכתב בצורה מושלמת עם הסגנון וכמובן אלמנטים נלווים המתאימים לאווירה. מה בכל זאת נרצה לקחת מהמטבח המודרני וליישם? בהחלט אפשר לבחור במוצרי חשמל אינטגרליים, השומרים על מראה נקי במטבח, ונותנים מקום של כבוד לארונות המטבח המעוטרים. בנוסף, בנוגע לידיות המטבח – לרוב הידיות מעניקות תוספת מעניינת במטבח הפרובנסי הכפרי, ולכן נבחר ידיות שישתלבו באופן מושלם עם המטבח שבחרתם, אך גם ידיות אינטגרליות יכולות להתאים.

מטבח לבן קלאסי

באילו חומרים כדאי להשתמש במטבח פרובאנס?

לרוב נשלב במטבחים אלו עץ, אבן, זכוכית ואולי גם מתכת. העץ, המעניק את החום והביתיות, הוא מאפיין בולט בסגנון. מטבח בסגנון פרובנס מתאפיין בשימוש בעץ מלא טבעי כגון: מייפל, בוק או אלון צרפתי וצביעה בצבע אטום בסגנון עתיק. גם בחירת הגוון היא משמעותית ביותר, וניתן לראות כי רובם המוחלט של מטבחים בסגנון זה נבחרים בגוון לבן, שמנת או בז'.

מטבחים בסגנון כפרי פרובנסי מדגישים את הטקסטורות המיוחדות וגווני האבן והעץ שנבחרו למטבח ומקנים מראה עשיר כמיטב המסורת הצרפתית. דבר נוסף שבולט במטבח פרובאנס הוא תכנון אי מרכזי במרכז החלל, המהווה כמקום ישיבה וכמשטח עבודה נוסף. הסיבה שברוב המטבחים הללו ישנו אי מרכזי היא כי לרוב מטבחים כפריים מתכוננים בחללים יחסית גדולים ומרווחים.

מטבח לבן עם אי

אז, מה הם היתרונות של מטבח כפרי?

מטבחים כפריים, ובניהם מטבח פרובנס, הם חלק מהטרנד "חזרה לסגנון של פעם" שתופס תאוצה בתחום עיצוב המטבחים בתקופה האחרונה. אנו רואים רבים שרוצים מטבח בעל מראה נוסטלגי, שמזכיר את הביתיות והתחושות של פעם, אבל שכולל בתוכו את כל האלמנטים החדישים ביותר. בעצם, מטבחי פרובנס הם שילוב מדויק בין עיצוב נקי ונעים של מטבח כפרי לבין הנוכחות והטכנולוגיה של המטבח המודרני.

כיום, מטבחי פרובנס ניתן לרכוש כמעט בכל מקום, אך מטבחי פרובנס יוקרתיים זה כבר מצרך נדיר. כדי לתכנן וליצור מטבח כפרי יוקרתי חשוב להגיע למקום שמכיר ויודע לתכנן מטבחים כאלו, וזאת בגלל האיזון העיצובי המדויק שמטבח כזה מצריך. שילובים נכונים, עיטורים עדינים, גוונים מדויקים חייבים להיות מדויקים, וחוסר איזון בכל אחד מהפרמטרים האלו יכולים להפוך ברגע אחד מטבח מושלם לרחוק מכך. אנו מזמינים אתכם אלינו, לפגישת ייעוץ עם מעצבים ומעצבות באולם התצוגה שלנו, שיעניקו לכם תכנון מטבח נכון, מתאים ומדויק למטבח הבא שלכם – לא משנה באיזה סגנון תבחרו אותו.