מטבח שחור לבן ועץ

מטבח בעיצוב נורדי

כששואלים מה זה עיצוב נורדי, התשובה הראשונה שעולה היא מינימליזם. בסגנון זה אנו משתמשים אך ורק בפריטים שאנו מוכרחים, וזאת על מנת ליצור מרחבים נקיים ופתוחים. הקווים המנחים של הסגנון מושתתים על שימוש בחומרים טבעיים, בצבעים בהירים וחללים מחוברים. בשל העובדה שבמדינות סקנדינביה החורף שולט במשך השנה יש צורך במרחבים פתוחים בתוך הבית, על מנת שהאור שנכנס יתפשט בכל החללים.

אז מה הוא מטבח בסגנון נורמדי? מטבח בו לוקחים את כל עקרונות העיצוב עליהם פירטנו מעלה ומרכזים אותם במקום אחד – חלל המטבח. רוצים להבין קצת יותר לעומק? אז בואו נתחיל >>

מטבח נורדי הוא ייחודי ומעניק אווירה אירופאית נעימה בכל בית. אצל הסקנדינבים המטבח הוא מרכז הבית ולכן הוא בדרך כלל נמצא בחלל אחד עם פינת האוכל והסלון, על מנת ליצור מרכז חיים משפחתי מרכזי.

מטבח נורדי

ממה עשוי מטבח נורדי?

המטבח הנורדי עשוי מעץ בהיר בדרך כלל ומשלב גימורים בהירים כמו לבן ושמנת. השילוב של השניים יוצר מראה בהיר, המעניק לכל המרחב במטבח אינטימיות, אווריריות, רעננות וחום. המטבח הנורדי הוא בדרך כלל רחב ידיים וגדול, ולריצופו נבחר רצפת עץ שתשלב עם עץ המטבח. את הרצפה נבחר כך שתתאים לחלל המטבח מבחינת אור ולחות.

אי במטבח נורדי

אחד האלמנטים המשמעותיים במטבח נורדי הוא האי אשר משמש כמשטח עבודה וגם כשטח אחסון משמעותי. האי הוא מרכז המטבח וסביבו יושבים בני הבית לאכול. במטבח בסגנון נורדי נשתמש באלמנטים שונים על מנת ליצור ניגודיות בצבעים ולשבור את הגוון הבהיר של המטבח, כמו כיסאות בר בגוונים שונים, צלחות נוי, אגרטלים ועוד.

משטחי העבודה הרבים במטבח נורדי הם בדרך כלל בצבע לבן ומאפשרים נוחות מקסימלית בעת הכנת המזון על סוגיו השונים.

מטבח לבן צבע בתנור בשילוב עץ אלון

חומרים טבעיים במטבח נורדי

במטבח הנורדי תוכלו למצוא חומרים טבעיים כדוגמת עץ ואבן, וזאת מפני שבמדינות סקנדינביה היה צורך לייצר רהיטים מחומרים זמינים ונגישים. השימוש בחומרים טבעיים מעניק למטבח הנורדי יתרון עצום – גם תחושה טבעית ונעימה בבית וגם מראה נקי ועל זמני.

טרנד המטבח הנורדי

המטבח הנורדי כבש את הקהל הישראלי בשנים האחרונות עקב עדינותו והיכולת שלו להישאר טרנדי ורלוונטי שנים רבות. המטבח הנורדי הוא בעל גימור עדין ויפה ונותן מענה פונקציונלי לכל תרחיש. אצלנו במטבחי סמל תוכלו לעצב לכם בהתאמה אישית מטבח בסגנון נורדי סקנדינבי, על פי ראות עיניכם, בעזרת מיטב המעצבים באולמות התצוגה שלנו.

אז אם החלטתם להתחדש, אנחנו כאן!