מטבח שחור-אפור בשילוב עץ טבעי

מטבח בצורת ח' – כמה טיפים חשובים!

מעבר לבית חדש ועיצובו תמיד ירגש אותנו, עם זאת, הוא גם יכול לגרום לתסכול מרוב החלטות שצריך לקבל – מאיפה מתחילים? איך מתאימים את העיצוב לצרכים שלנו? על מה עדיף לשים דגש?
כשאנחנו ניגשים לתכנון הבית, חשוב להבין תחילה מה אנחנו רוצים ומצפים לזמן בו אנחנו נבלה בחלל. המטבח הוא חלק מרכזי בבית, אנחנו מבשלים בו ארוחות, מארחים חברים ויושבים לאכול ולפטפט סביב שולחן האוכל. לכן, היום המטבח צריך להתאים לכלל הצרכים שלנו ללא כל פשרות וויתורים. כאן מטבח בצורת ח' נכנס לתמונה! מטבח אופטימלי מבחינה פונקציונאלית, המעניק מסגרת למטבח אך שומר על הקשר הישיר עם שאר חללי הבית.

מטבח לבן שחור וברזל

מטבח בצורת ח' הוא בעל 3 צלעות של משטחי שיש וארונות מטבח עם פתח אחד לכיוון שאר חלל הבית. במידה ואתם מוגבלים עם בנייה ועיצוב המטבח, אפשר להיות יצירתיים וליצור צורה של ח גם עם קירות מקבילים אחד לשני או הוספת אי, דלפק גבוה או שולחן אוכל כצלע החסרה.

מטבח מודרני בצורת ח הוא בעל הצורה המקובלת ביותר כדי לשמש נקודת בילוי לכלל המשפחה, הצורה שלו מאפשרת לנהל שיחות בזמן הבישולים בדרך שתהיה נוחה לכולם. בנוסף, מרחב העבודה ושטח האחסון שמתקבל במטבח כזה יקלו על המשתמשים במטבח העומלים על ארוחות ביחד או מארחים בבית.

מטבח ירוק עמוק

אז הנה כמה רעיונות מיוחדים וחדשניים לעיצוב מטבח ח' שיאפשרו לכם לשדרג את הקונספט לכבוד המטבח הבא שלכם:

מטבח בצורת ח עם אי

היכן למקם את האי? את האי ניתן למקם כחלק מצורת ה-ח' אך גם במרכז החלל. אם נבחר למקם אותו באופן החורג מצורת ה-ח' נוכל לייצר שטח תנועה גדול ולשבור מעט את המראה הסימטרי.

מטבח ר' או ח'?

לרוב אלו שתי צורות המטבחים המקובלות. אך תזכרו שתמיד אפשר לשלב. ברגע שתבחרו למקם באחת הצלעות של מטבח ה-ח' שולחן אוכל או דלפק, תמיד תוכלו לשנות את מיקומו וליהנות ממעבר בין המבנים.

מטבח שחור-אפור בשילוב עץ טבעי

ח' שלם או שבור?

מטבח בצורת ח' לא חייב להיות שלם, אלא אפשר לשחק עם האורכים של הצלעות, כך שנוצר משחק ויזואלי ומעניין. השבירה מייצרת זרימה מכמה כיוונים, ואף מציעה פתח למשחק עיצובי מבחינת גוונים וחומרים.

אז אחרי שקראתם את היתרונות במטבח בצורת ח' וגם הבנתם כיצד אפשר לגוון אותו זה הזמן לקבוע פגישה, עם מעצבת או מעצב באחד הסניפים שלנו, ולהתחיל לתכנן מטבח !