NI_residence_13

מטבח כפרי | כל מה שצריך לדעת

מטבח כפרי הינו אחד מסגנונות המטבחים השולטים בעולם העיצוב. מטבח בעיצוב כפרי משדר תחושה של ביתיות, חמימות ופשטות.

בעיצוב מטבח כפרי אנו נראה בעיקר את הגוונים החמים הנבחרים לחלל המטבח, תוך שימוש נרחב בעץ על מנת להגביר את תחושת החום של הסגנון הכפרי. בנוסף, נראה את מוצרי החשמל ואת האלמנטים של המטבח בולטים, לדוגמה: קערות המכילות שפע של פירות וירקות טריים בשלל צבעים, כבחירה עיצובית, או סירי נחושת תלויים על ווים, כדי להעניק למטבח מראה עשיר בחפצים.

במרוצת השנים, כאשר ההבנה כי המטבח הינו אחד החללים החשובים בבית, גם עיצוב החלל הפך למושקע יותר. המטבח הכפרי מתאים לעיצוב הישראלי כי הוא משדר חום, אווירת ביחד וביתיות, המאפיינת את החברה שלנו. מטבח כפרי השואב השראה מזמנים עברו, הינו מרחב חם ומזמין, הסובב סביב שימושיות ונוחות מירבית.

הסגנון הכפרי ידוע בגוונים הנעימים והחמים שלו. לרוב, נבחר לשלב צבעים חמים במטבח כפרי כמו צבעי פסטל, חום, בז', מוקה ואפור, אשר ישתלבו מעולה עם המאפיין העיקרי במטבחים כפריים מעוצבים, שהוא העץ. גם כיום כאשר המטבחים הכפריים המודרניים מכילים גם נירוסטה, זכוכית ועוד, העץ עדיין מהווה בסיס עיצובי המכתיב את האווירה וסגנון המטבח. כדי להעניק מראה עדכני יותר למטבח הכפרי, ניתן לראותו גם בצבעוניות מודרנית למשל תכלת או ירוק בהיר, תוך שמירה על המאפיינים הצורניים הבולטים שלו: לדוגמה עיטורים ומסגרות על חזיתות הארונות, שימוש בידיות בולטות, בברזים ובאביזרים.

מטבח קלאסי לבן עם אי מרכזי

אחד המאפיינים החשובים במטבח הכפרי הוא הפרזול והאביזרים. בעוד שבמטבח מודרני הם נטמעים בעיצוב, המטבח הכפרי הם מובלטים בנוכחותם, ומוסיפים אופי לעיצוב. במטבח הכפרי אנו נראה ידיות בולטות העשויות ברזל או פליז, וגם גופי התאורה מאופיינים בפיתוחים ובעיטורים.

כאשר אנו מעצבים מטבח כפרי, חשוב לשים לב לריצוף שאנו בוחרים. אחד הריצופים המתאימים ביותר למטבח כפרי הוא כמובן פרקט, הממשיך את הקו העיצוב של הסגנון הכפרי, ויוצר תחושה של חמימות וביתיות.

במידה ואין בחלל המטבח מספיק תאורה טבעית, חשוב להאיר את האלמנטים של הסגנון הכפרי בתאורה מלאכותית מתאימה, אשר תאיר את המטבח ותדגיש את חומרי הגלם ממנו עשוי.

מטבח כחול כפרי

כיצד נשדרג מטבח כפרי למטבח כפרי מודרני?

מטבח כפרי מודרני משלב את היתרונות של המטבח המודרני ואת המאפיינים העיצוביים של המטבח הכפרי ומשלב אותם יחד – כך נוצר סגנון עיצובי ייחודי.

הייחודיות היא פלטת הצבעים אשר נבחר למטבח- מטבח כפרי מודרני יכולה להיות בצבעים בהירים כגון לבן/שמנת/בז', או בגוונים כהים יותר, כגון אפור או שחור. גוון הצבע הכהה יותר, הוא זה שייקח את המטבח הכפרי לכיוון המודרני ויכניס טוויסט מיוחד.

במטבחים כפריים מודרניים ניתן לראות גם שילוב של מוצרי חשמל אינטגרליים בארונות המטבח. ארונות מטבח ייראו בסגנון כפרי כמובן, כלומר יכללו עיטורים וחריצים, אך כאשר נפתחת את הדלתות נראה מדיח אינטגרלי, תנור אינטגרלי, מקרר אינטגרלי, מיקרוגל נסתר ועוד.

מטבח כחול - Semel Kitchens

בעוד מטבחים כפריים יוצרים תחושה ביתית וחמימה, מטבחים מודרניים דווקא יוצרים את התחושה ההפוכה – הם קרים ומוקפדים יותר. שילוב שני הסגנונות האלו ייצרו לנו מטבח מעוצב ומוקפד, הכולל חידושים טכנולוגיים, ועם זאת עדיין חם וביתי בעקבות הסגנון הכפרי.

גם לידיות המטבח תפקיד חשוב. במטבח הכפרי אנו נראה לרוב ידיות בולטות עם נוכחות, ואילו במטבח המודרני יש חשיבות לשמירה על דלתות חלקות ונקיות, ליצירת המראה הנקי. השילוב בין הדלתות המעוטרות של ארונות המטבח לבין פתיחה על ידי מגע תהיה מעניינת ויצירתית, והיא משלב בתוכה את השילוב בין העיצוב המסורתי לבין הטכנולוגיה המתקדמת כיום.

מטבח לבן כפרי

בשנים האחרונות, המטבחים הכפריים עברו שינוי עיצובי, ואנו נתקלים בהם בעיקר בסגנון הכפרי מודרני, מתוך הרצון לביתיות ומשפחתיות באחד החללים החשובים ביותר בבית.

אם אתם רוצים לעצב עבורכם מטבח כפרי או מטבח כפרי מודרני, אנחנו בסמל נעצב עבורכם את המטבח המושלם.