מטבח ‏מוסתר - מטבחי סמל

משטח עבודה למטבח- כל מה שרציתם לדעת

משטח עבודה למטבח הוא המוצר המשלים בין החשובים ביותר. השיש הוא המקום עליו מתבצעת כמעט כל העבודה במטבח, הוא מהווה נקודה עיצובית חשובה ומעניינת ובנוסף- הוא החלק המאתגר ביותר מבחינת ניקוי. השאלות סביב בחירת משטח עבודה למטבח הן רבות, ובתור אנשי מקצוע החלטנו שזה הזמן להעניק לכם, כלל לקוחותינו, את כל המידע הנדרש לבחירת שיש או משטח עבודה מסוג אחר.

לכבוד כך ראיינו את סמנכ"ל מחלקת SEMEL PRO, איתי בן משה, המאפשרת לכלל לקוחותינו לרכוש מוצרים משלימים למטבח במעמד רכישת המטבח, תוך שמירה על התאמה מקסימלית לתכנון המטבח ומחיר אטרקטיבי ביותר.

ספר לנו בקצרה כיצד בוחרים נכון משטח עבודה למטבח?

"הפרמטר הראשון שרובנו מסתכלים עליו הוא העיצוב והמראה- חשוב לנו שמשטח העבודה ישתלב עם מבנה המטבח, עם הגוונים של ארונות המטבח והריצוף ויצור הרמוניה עיצובית נעימה. את השלב הזה כל לקוח ולקוח עושה במעמד תכנון המטבח מול מעצבת המטבחים בסניף, והיא גם הגורם שימליץ ללקוח על המשטח המתאים לו מבחינה עיצובית. לאחר מכן אנו נפנה לעולם הפרקטי (החומרי) בו קיימות שלוש אפשרויות עיקריות: שיש טבעי, משטח קוורץ (אבן קיסר) ומשטחי פורצלן ודקטון."

מהו משטח העבודה הנפוץ והנוח ביותר כעת?

"למרות שהשיש הטבעי מראה התעוררות מחדש בימים אלה היום הטרנד החזק ביותר הוא הפורצלן או משטח דקטון – למה? היתרונות עולים על החסרונות. אם בוחרים חומרים אלה בגוונים של מט אפשר להימנע משריטות וסימנים. מעבר לכך, ניתן להניח על משטחים אלה סירים חמים בטמפרטורות גבוהות מאוד מבלי שיישאר סימן. יתרון נוסף טמון בתכונת חוסר הספיגה של החומרים- המשטחים לא סופגים אליהם חומרים שונים, כמו שמן, כורכום, קפה ועוד, ובכך לא משאירים עליהם כתמים. משטחי דקטון ופורצלן תמיד יראו כמו שהם יצאו מהמפעל וישמרו על הטקסטורה שלהם."

מטבח לאק אפור מודרני

ספר לנו על גוון שיש בולט בו בוחרים אנשים בשנים האחרונות.

"שיש שחור הוא ה-להיט מבחינה עיצובית. יש לכל החברות בשוק היום מגוון דוגמאות לשיש שחור מט. חשוב לציין שאם מסתכלים על שנת 2021 רואים שמשטח לבן בכל גידים תפס מקום גבוה מאוד במדד הביקוש."

חיפוי שיש טבעי למטבח- אילו אופציות קיימות?

"לאחרונה הגיעו מגוון דגמי שיש טבעי לחברת סמל, וניכרת עליה גדולה בביקוש לחומרים טבעיים עם קריצה למראה אותנטי וגולמי. שיש טבעי, כמו כל חומר טבעי, סופג מעט חומרים, דבר שצריך לקחת בחשבון. לכן, שיש בגוונים כהים הוא פופולרי יותר מאשר בגוונים הבהירים. מבחינת תחזוקה חיפוי שיש טבעי הוא קל ונוח, ולכן הרבה בוחרים דווקא בו.

מטבח שיש בצבע אפור

קוריאן למטבח- למי מתאים ומה היתרונות?

"קוריאן עשוי מחומרים אקריליים. כל החומרים האקריליים פונים לאנשים שרוצים משטח גדול ללא חריצים וחיבורים, כולל כיורים מובנים. החומר הוא אנטי-בקטריאלי (היגייני וקוטל בקטריות) ועקב הקורונה בשנתיים האחרונות אנו רואים שינוי בתפיסה לגביו ועליה בביקושו. גם הקוריאן הוא חומר שקל לתחזק יחסית ונוח לשימוש."

למשטחי עבודה שונים יש עוביים שונים ומגוונים, במה עלינו לבחור?

"העולם היום הולך לכיוון הדק. היום נהוג לבחור משטחי פורצלן ודקטון בעובי 1.2 ס"מ או קצת יותר. רוב הלקוחות שלנו אוהבים את המראה הדק, המעניק מראה נקי, קלאסי ומדוקק. אם לדוגמא רוצים ליצור מראה של משטח צף באי עלינו לבחור משטח מעט עבה יותר על מנת להימנע משבירתו. חשוב מאוד לבחור את עובי המשטח בעת תכנון המטבח עם איש מקצוע, שידע להתאים במדויק את העובי לצרכים שלכם ולמבנה המטבח. לכל ספק שאנו עובדים איתו יש את התקן בו אנו צריכים לעמוד, מבחינת עובי ומבנה המשטח, על מנת שהאחריות תישמר בתוקף לתקופה ארוכה."

מטבח אפור כהה עם אי משיש

אז שאלה אחרונה לפני שאנו מסיימים…. כמה עולה לרכוש שיש ומשטח עבודה למטבח?

התמחור של משטחי עבודה למטבח, כמו ריצוף, הוא לפי מטר. הטווחים של משטחי הקוורץ נע ב-1200 עד 1800 ₪ למטר אורך, משטחי הפורצלן נעים באזור ה-1800-2500 ₪ מטר לאורך בעוד המשטחים הטבעיים מתומחרים בלוחות, כשלוח יכול לעלות כ-3000 ₪ למטר וצפונה. המחירים כמובן לא כוללים מע"מ. במסגרת הרכישה של המטבח בסניפים בשילוב רכישת משטח העבודה אנו מעניקים ללקוחותינו מחירים מיוחדים והנחות שונות, בהתאם לשוק, לחומר אותו בחרו וסוג העסקה."

לכל שאלה בנושא מוצרים משלימים ניתן לפנות למחלקת SEMEL PRO וליהנות מייעוץ מקצועי ואישי ע"י טובי המומחים. מחכים לכם בסניפים!