מטבח מתכת ועץ

מגמות וטרנדים בעולם המטבחים

בעידן בו הכל משתנה במהירות, גם המטבח מצטרף לחגיגה ומשתנה בקצב מסחרר. לכבוד השקת דגמי 2020 בדקנו אילו טכנולוגיות חדשות יש ואיך הן משפיעות על הלב הפועם של הבית.

המטבח תופס חלק מרכזי מאוד בחלל הבית ובמקום האירוח, ולכן יש צורך שישמור על חזות אסתטית ונקייה. אילו מגמות וטכנולוגיות מעניינות קיימות היום בעולם המטבחים, ואיזו השראה קיבלו מעצבי מטבחים מעולם הטיס? שוחחנו עם ויקי שדה וסברינה מוהדב, שותפות ומעצבות דגמי המטבחים במטבחי סמל והכנו לכם רשימה:

1. תנו לנו קצת טבע

אנחנו רוצים חידושים. אולי זה האורבניזם שאנו חיים בו, או השעות המרובות במשרד, אבל נדמה שהמגמה האחרונה היא רצון להכניס את הטבע הביתה. מטבחים מדמים היום בטון, שיש, אבנים טבעיות, הטבעות של עצים, צבעי אבן באפור ובז' ועוד. יש כאן ביטוי של רצון "להעתיק" את הטבע למטבח.

מטבח לבן טרנדי

2. מרגיש כמו עץ, נראה כמו עץ אבל זה לא עץ!

הטכנולוגיה חוללה מהפכה במטבחים, והפכה חומרים רבים לנגישים לכל אחד ואחת. נושא זה משפיע על התכנון, הנראות וגם העמידות של המטבחים. מי שרצה בעבר מטבח מעץ היה צריך לשלם יותר ולעבוד יותר קשה כדי לתחזק אותו. היום, מטבחים מפורמייקה יכולים להיראות זהים למטבחי עץ בנראות, במגע, התחזוקה שלהם תהיה יותר קלה והם יתאימו לכל כיס.

מטבח שחור בשילוב עץ שעוצב על ידי שחר רוזנפלד אדריכלים

3. החומרים – זה העיקר

בתכנון בתים בכלל ומטבחים בפרט, נושא הצבעים כבר לא תופס מקום מרכזי כפי שהיה בעבר. הדגש היום מושם על החומרים שמהם עשוי המטבח. מטבח יכול להגיע בצבע אחד כמו לדוגמא צבע לבן או אפור אך טקסטורות מחומרים שונים יתנו לו עומק ונפח מעניין. קיים מגוון רחב של טקסטורות: הטבעות עץ, חומרים אקריליים, טקסטורות שמדמות בדים ועוד.

4. עיצוב חלל המטבח

רוב המטבחים שמעצבים היום הם בחלל פתוח, ולכן הם חייבים להשתלב ברקע של הבית. השתלבות זו היא משמעותית בעיקר בשל העובדה שהמטבח הפך להיות מרכז האירוח, ותופס מקום מרכזי בחדר המגורים ובכלל בבית. זו הסיבה שמכשירי החשמל במטבח כמו המקרר, התנור, המדיח וכו' הופכים להיות בנישות מוסתרות. יש רצון של המארחים לשמור על חזות נקייה ואסתטית, ולכן אפילו הכיורים מוסתרים בחלל המטבח מאחורי דלתות.

מטבח בגוון שחור פחם עם אי משיש

5. העולם הופך להיות יותר דק

בדיוק כמו בעולם הסמארטפונים, שכל דור ודור הופך להיות דק ואלגנטי יותר, כך גם בעולם המטבחים, יוצרים מטבחים פחות מאסיביים, כבדים ומגושמים ויותר מינימליסטיים: דלתות נפתחות שמתכנסות פנימה, משטחי גרניט פורצלן שמדמים שיש טבעי בעובי 12 מ"מ וכו'. הדקיקות הזו באה לידי ביטוי גם בשולחנות האוכל, הדלתות הגבוהות והדקות במטבח שעדיין שומרות על עמידות וחוזק. סברינה מציינת, שטכנולוגיה פורצת דרך זו בשוק הישראלי נלקחה מעולמות התעופה, מחומרים שמשתמשים בהם במטוסים, וכך אפשר ליצור דלתות דקות ויציבות שאינן נוטות לקימורים.

מטבח לבן עם אי שחור לבן

6. רוצים להתרגש ולהתחדש

העולם המהיר והאינסטגרמי גורם ללקוחות לחפש כל הזמן חידושים מרגשים. אם פעם היו מחליפים מטבחים אחרי כמה עשרות שנים, היום כל מספר שנים רוצים להתחדש. חברות לעיצוב מטבחים נותנות מענה לרצון הלקוחות ומשיקות דגמים חדשים לעיתים קרובות יותר מבעבר. סברינה מציינת שבחברת "סמל מטבחים" רגישים לנושא. "פעם היינו מוציאים דגם חדש אחת לארבע או חמש שנים, היום אנחנו מוציאים דגמים פעמיים בשנה".

מטבח לבן בשילוב עץ שעוצב על ידי גלית עטר

7. נראה יקר, עולה פחות

בעבר אנשים שרצו מטבח המעוצב משיש, נאלצו לשלם הרבה מאוד כסף כדי לממן זאת. כיום הטכנולוגיות הקיימות, ההדפסות, והדמיה של חומרים כמו ברזל טבעי, אלומיניום, שיש או עץ מורידים עלויות ומאפשרים נגישות למגוון רחב של לקוחות. שימוש באלומיניום טבעי, עץ טבעי או שיש יותר יקרים מאשר פורמייקה שמדמה אותם. בנוסף, השימוש בחומרים המדמים חומרים טבעיים אלו, מאפשר לנו להימנע מכריתת עצים ולשמור על הסביבה.