סוגי מטבחים

סוגי מטבחים- איזה סגנון מתאים לבית שלכם?

עיצוב מטבחים הינו עולם שלם בתחום עיצוב הבית, ומהווה שלב חשוב וקריטי במעבר או שיפוץ בית. לעיצוב המטבח, ישנם מגוון סגנונות עיצוביים, היכולים להתאים לכל קו עיצובי אותו תבחרו לביתכם החדש. 

כאשר ניגשים לתכנון ועיצוב המטבח יש להתייחס למגוון מאפיינים:  שטח וגודל המטבח, פונקציונאליות, סגנון עיצובי, גודל משטח עבודה, מספר נפשות, תאורה, תקציב וכדומה. לפני שניגשים לבחירה, כדאי להכיר את סוגי המטבחים הקיימים כיום. ההמלצה שלנו היא לבחור קונספט עיצובי למטבח התואם את סגנון עיצוב הבית, המתאים לצרכיהם של דיירי הבית וכמובן לטעמם האישי.

אז.. בואו להכיר את מגוון סגנונות המטבחים הקיימים וקבל קצת רקע על כל אחד ואחד מהם. מתחילים!

מבשלים ברוגע: מטבח כפרי

מטבח כפרי מאופיין בהיותו מטבח מואר, קלאסי, המשרה אווירה נעימה וקלילה. מטבח בעיצוב זה ישדר חמימות כובשת, נינוחות ורעננות, ויצור תחושת מרחב עבור דיירי הבית. המטבח הכפרי מעוצב בדרך כלל בצבעים בהירים ונעימים, המתכתבים עם גוונים טבעיים, זאת על מנת לשמור על האווירה אותה הסגנון משרה.

מטבח כפרי
עיצוב: ניר ואלעד עיצוב פנים | צילום: יואב פלד

מביאים את העיר למרכז הבית: מטבח מודרני

מטבח בעל עיצוב נקי, מדויק ונעים לעין. החומרים שיאפיינו מטבחים מהסוג המודרני ישלבו בדרך כלל זכוכית, נירוסטה, שיש, בטון, סוגי עץ שונים ועוד. מדובר בחומרים שלא נועדו ליצור תחושת חמימות כמו בסגנון הכפרי, אלא ליצור תחושה קלאסית, מדויקת וביתית בו זמנית. השילוב בין החומרים הוא החוכמה במטבח מודרני ולכן בחירת מינונים נכונה מכל חומר היא זו שתביא למטבח המושלם. 

מטבח מודרני מאופיין לרוב בגוונים מונוכרומטיים וקלאסיים – הצבע האפור על כל גווניו, שחור ולבן בשילוב נגיעות חמות ומעניינות ואפילו גווני החומים. השילוב בין הצבעים הללו לחומרים המיוחדים, יוצר מראה אורבני, עתידי ומתקדם.

מטבח פורמייקה מודרני אפור עם אי לבן

עיצוב: הדר כורש לוין | צילום: גדעון לוין

הוא כאן כדי להישאר: מטבח קלאסי

מטבח קלאסי מתוכנן ומעוצב בהשראה ויקטוריאנית, שבה הפרטים הקטנים, וביניהם הקישוטים, הגימורים והפיתוחים עשויים בעבודת יד מוקפדת.  במטבח זה העץ המלא הוא הדומיננטי, באופן שלא ניתן להתעלם ממנו. מטבח קלאסי הוא על זמני ויהיה נכון ומדויק גם שנים רבות קדימה.

מטבח קלאסי

יוצאים לחופשה: מטבח פרובנס

חבל פרובנס בדרום צרפת התפרסם בזכות אדריכלות עוצרת נשימה, יינות מצוינים, ומצוינות קולינרית, מהם מושפע הסגנון הפרובנסי.

סגנון העיצוב של מטבחי פרובנס מבוסס על אלמנטים כפריים ומתאפיין בשימוש רב בחומרים טבעיים ובעיקרם – עץ מלא אשר יבוא לידי ביטוח במשטח העבודה, בארונות, במידוף ועוד. הצבעים הבולטים במטבחים הכפריים הם פסטלים עדינים, ירוק בהיר, מוקה וגווני אפור בהירים. מאפיינים עיצוביים ייחודיים למטבח זה יהיו לרוב חריטות בעץ, פירזול דקורטיבי, פרופילים אלגנטיים בדלתות וחלונות, טקסטיל עם הדפסים, אביזרים נלווים עתיקים, וצמחייה ירוקה וצפופה המשתלבת בחלל ומחוצה לו.

מטבח פרובנס

עיצוב: נורית בן יוסף | צילום: שי אפשטיין

כאן כדי להישאר: מטבח דמוי בטון

מטבח דמוי בטון מתאים במיוחד למי שאוהב מראה מחוספס בגוונים של אפור כהה, המשלב טקסטורות וגימור של בטון. הסגנון משדר מראה אורבני, חי ובועט ומתאים בעיקר לאנשים שסגנון החיים שלהם הוא גם כזה. היכולת ליהנות ממטבח דמוי בטון תלויה בגוונים הנבחרים, על מנת לשמור על עדינות ונעימות בסגנון הדומיננטי.

מטבח דמוי בטון

 עוצמתי להפליא: מטבח מתכת

בעיצוב מטבח זה, המתכת הינה החומר הבולט והמשמעותי. המתכת משדרת יוקרה ומעניקה למטבח מראה עירוני מחוספס ומודרני. המתכת יכולה לבוא לידי ביטוח בחיפויים הארונות, בפרזול ובידיות ואפילו בשולחן המטבח-  המקנים לו מראה מיוחד ומוקפד. המתכת קורנת מכל נקודה עליה תסתכלו והיא תהפוך את לייחודי ועוצר נשימה.

עכשיו שכשיש לכם את כל המידע על סגנונות העיצוב השונים בתחום המטבחים, זה הזמן להגיע אלינו ולתכנן את מטבח החלומות שלכם!

מטבח מתכת

מודרני, קלאסי, תעשייתי או דמוי בטון – אנחנו נתכנן עבורכם את המטבח המושלם. לפרטים לחצו כאן