58543723_10157413184579602_7219416115598852096_o-1

הכירו את K.O.T אדריכלים

הכירו את K.O.T אדריכלים: סטודיו לאדריכלות ועיצוב רב-תחומי, הממוקם בלב שכונת מונטיפיורי בתל אביב. הסטודיו עוסק בפיתוח פרויקטים מגוונים בקנה מידה משתנה באדריכלות ועיצוב פנים. כחלק משיתוף הפעולה בין סמל לאדריכלים ומעצבים, אנו שמחים להציג בפניכם היום אחת אחד הפרויקטים המרתקים בעיצובו של הסטודיו, בו הושקעה מחשבה מרובה, מעוף ויצירתיות חד פעמית.

מטבח אפור

קצת על האדריכל:

בראש הסטודיו עומד כפיר גלאטיה-אזולאי, אדריכל, מעצב פנים ומהנדס בניין. כפיר הוא בוגר בהצטיינות של המחלקה לאדריכלות ותכנון ערים באקדמיה לעיצוב "בצלאל" בירושלים, ושל "קתדרה רוקה" לאדריכלות מבני ציבור בבואנוס-איירס, ארגנטינה. לאחר סיום לימודיו התמחה כ שש שנים ב"מן שנער אדריכלים ובוני ערים", מהמשרדים הגדולים בארץ, שם לקח חלק מרכזי בתכנון ועיצוב נמל התעופה החדש של אילת, מתחם המסעדות באירפורטסיטי, מתחמים מסחריים ומבני מגורים. בימים אלו שוקד הסטודיו על מספר בתי מלון בתל אביב, מלון סטודנטים חלוצי שיוקם בבאר שבע, דירות יוקרה, משרדים ועוד.

מטבח עם שולחן שיש עגול במרכז

על הפרויקט:

דירת פנטהאוז בגבעת שמואל נעה על המתח המרתק בין קווים מקבילים המתקיימים זה לצד זה מבלי לעורר סתירה פנימית ושמייצרים מערכת יחסים אינטימית, חמימה והרמונית בתוך חלל מתוחכם אחד.
פרטיות לצד ציבוריות, הסתרה אל מול חשיפה וערוב סגנונות הן חלק מהעקרונות המנחים בתכנון והעיצוב. שפע חללים פתוחים, מוארים ושקופים מצד אחד, עם פתרונות אחסון, הפרדה והסתרה מצד שני

על המטבח בפרויקט:

הקו העיצובי של המטבח מתכתב באופן ישיר עם עיצוב הדירה ומקצין את המתח בין גלוי ונסתר. המטבח, בעל קצב שקט ומתון צבוע בצבע גראז' עם נוכחות מטאלית עדינה.
הקווים האנכיים והנקיים יחד עם הגוון הכהה נועדו להעניק מסגרת לשולחן אוכל מרהיב שנמצא במרכז החלל. מקרר, מקפיא ומדיח כלים הוטמעו בתוך המטבח על מנת ליצור חזית אחידה.
דלתות קונספטה נסתרות המשתלבות בחזית מסתירות מאחוריהן משטחי עבודה פנימיים, פינת קפה ואפייה, ומקומות אכסון למוצרים וכלים ייעודיים.
"כך נראה מפגש מושלם בין אסתטיקה לפונקציונליות" מציין בפנינו כפיר גלאטיה-אזולאי

מטבח עם שולחן שיש עגול במרכז

כשהתחלת לתכנן ולעצב את הבית, מה היו מקורות ההשראה העיצוביים שהובילו אותך ?

"פרופורציות קלאסיות-תמירות (צרות וגבוהות), ואלגנטיות המקפידה על מפגשים בין חומרים וצבעים היו מקורות ההשראה המרכזיים בתהליך העיצוב.
בעקבות הדיאלוג עם הלקוחות, הבנו שיש להסתכל על הדירה לא רק כחלל שמקיים בתוכו חיים, אלא כחלל שיש לו חיים בפני עצמו. וכתנאי לקיום החיים האלה, בחרנו ליצור דירה שמעניקה תחושה של תנועה מתמדת. וכך, מערכת מחיצות מחומרים שונים ומגוונים "נושמת" במהלך היום בבית, פותחת וסוגרת, מגלה ומסתירה, ומאפשרת לבית להשתנות בהתאם לפעילות שמתקיימת בו באותו רגע. לעתים זו דלת סמויה שנפתחת, וילון שמוסט, או רק קרני השמש שנשברות בצורה שונה דרך יחידת מדפים."

מה החשיבות של חלל המטבח בעיניך? כמה יחס אתה נותן לו בתהליך העיצוב? האם הוא מהווה שלב יסוד בתכנון הבית?

"כמשרד שמשתמש בעיצוב קאסטם-מייד הוליסטי כאג'נדה תכנונית.
אנחנו מנסים להימנע מ"תכנון מאוחר", השלמות והפרדות של מרכיבי הבנייה השונים.
אצלנו בסטודיו, אין הפרדה בין הריהוט הקבוע לבין הקירות או לבין האדריכלות של החלל.
מבחינתנו ארונות המטבח יכולים לתפקד כ"קיר" או כמחיצה פונקציונלית והם מקבלים התייחסות כבר בשלב החלוקה הפונקציונלית של החללים. הארון או המטבח הוא לא עוד חלק אחר שנבחר ומותאם בשלב הסופי של התכנון או הביצוע, ההתייחסות אליו היא ממש כמו לשלד המרכיב את החלל."

מטבח אפור

מה מאפיין את בחירותיך החומריות בתחום המטבחים?

"הבחירה המרכזית נובעת משיקולים של פונקציונליות ותחזוקה, מטבח הוא סוג של מכונה
שחייבת לתפקד טוב ולתת מענה לצרכים שונים ומורכבים במינימום מאמץ.
אין ספק שחומרי הגמר צריכים להתאים לשפה העיצובית ולהשלים אותה.
בעתיד אני מאמין שהמטבחים יהיו יותר ויותר חכמים, פונקציונליים ונטולי קישוטיות, והמאפיינים החזותיים שלהם יהיו בעלי קווים הנדסיים המשכיים ונקיים יותר"."

מה מייחד את חברת "סמל מטבחים" משאר חברות המטבחים?

ניתן לפתור כמעט כל שיגעון שלנו, שחורג מגבולות המודול הסטנדרטי.

מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות?

הרגע שאתה עומד מול משהו שקורם עור וגידים.

פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית?

מבני דת – כנסיה, מסגד, בית כנסת.

טיפ למי שרוצה ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים?

סבלנות, יכולת פתיחות והקשבה ובעיקר רעב וצמא לידע…