ALMG_26

טיפים לארגון וסידור מושלם של המטבח

המטבח הוא לב הבית. בין אם אנו מבשלים בו או אפילו רק מכינים קפה בבוקר, יש בו משהו מקסים שמושך אותנו לבלות בו שעות. מה שהופך את המטבח לכזה היא בעיקר הפונקציונליות הטמונה בו – במטבח אנחנו יכולים לעשות הכל! אז איך ניתן להפוך את השהות במטבח לנעימה, טובה ופונקציונלית יותר? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לקבל את המרב מהחלל החשוב הזה. אז קחו דף ועט ותהיו מוכנים ליישם את כל הטיפים כבר לאחר הקריאה…

יחידת מטבח צפה בתכנון אישי | אולם התצוגה של מטבחי סמל בחיפה

ארגון ארונות ומגירות

בכל עיצוב מטבחים הדגש הראשון הוא הארגון. לא כל אחת ואחד מאיתנו מצליחים להשאיר את המטבח מסודר כל הזמן. החל ממגירה מוצפת בסכו"מים, דרך מגירות מלאות בתבלינים שנשכחנו מתי קנינו אותם ועד לארון המזון שבו מצויים מצרכים שעברו את תאריך תוקפן. החלטה על מקום קבוע לכל פריט והחזרתו למקומו לאחר השימוש, יכולה לסייע בארגון המטבח. בנוסף, השקעה בפתרונות אחסון מבוקרת – כמו מחיצות למגירות, או סלסלות נפח – יכולה להקל מאוד על הסידור היומיומי.

אזורי עבודה מרוכזים

כשאנו חושבים על תכנון מטבח, חשוב ליצור אזורים מוגדרים: אזור הכנת האוכל, אזור הבישול, אזור השטיפה והכנת התה והקפה. כאשר כל אזור מסודר בצורה היעילה ביותר לפונקציה שלו, העבודה במטבח הופכת לפשוטה ונעימה יותר.

תכנון מראש

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא התחלה בשדרוג או בעיצוב המטבח מבלי לתכנן מראש. בעת תכנון המטבח, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים שלכם, את גודל המשפחה ואת צורת השימוש של המטבח שלכם. עליכם להתחשב גם בתקציב הזמין. האם אתם אנשים שאוהבים לבשל? אולי תעדיפו להוציא את מירב תקציב העיצוב על ציוד להכנת אוכל. האם אתם אנשים שמרבית הזמן אוכלים בחוץ? בהתאם לכך אולי תעדיפו להשקיע בעיצוב ובאסתטיקה.

מטבח קפה ופורניר אלון מולבן
מטבח קפה ופורניר אלון מולבן | עיצוב: רחלי בן אבי | צילום: שי גיל

אריזה ואחסון

האחסון הנכון של מזון הוא לא רק עניין של אסתטיקה אלא גם עניין של בריאות. כשאנחנו מאחסנים את המזון בצורה הנכונה, אנו מונעים התפשטות של חיידקים ומקלים על השמירה על טריות המזון. בשימוש בצנצנות זכוכית או בקופסאות פלסטיק אטומות, אפשר לשמור על המזון לאורך זמן. השקעה במקרר בעל מדפים מתכווננים או בארונות עם מגשים שניתן לשנות את גובהם מאפשרת אחסון מותאם אישית לפי הצרכים.

בחירת הציוד הנכון

מוצרי החשמל והציוד במטבח אינם רק כלים, הם גם פריטי עיצוב. בחירה של תנור, מקרר או כיור בצורה ובצבע שיתאימו לאסתטיקה שאתם מחפשים יכולים להפוך את המטבח למושלם. אם אתם אוהבים את הגימור המאט של מכונות הנירוסטה, בחרו בציוד המשלב את המראה הזה. אם אתם מעדיפים מראה פוסט-מודרני, אולי תבחרו בציוד בצבעים בולטים או בעיצובים ייחודיים.

טכנולוגיה לשירות המטבח

בעידן הדיגיטלי, המטבח המודרני כולל טכנולוגיה המקלה על הבישול והאירוח. מקררים שמתריעים על פריטי מזון שפג תוקפם, תנורים שניתן לשלוט בהם מרחוק דרך אפליקציה מובנת ומכונות אספרסו אוטומטיות הן רק חלק מהטכנולוגיות שיכולות להפוך את המטבח שלכם לחכם ויעיל יותר.

מטבח קטן

גם הוא יכול להיות יעיל – גם בעיצוב מטבח קטן אפשר ליצור חלל אפקטיבי, אם תנצלו את המרחק הזמין בצורה נכונה. השקעה בארונות גבוהים, שימוש במדפים תלויים ובפתרונות אחסון חכמים, יכולים להפוך את המטבח הקטן שלכם לפונקציונלי ממש כמו מטבח גדול.

מטבח נאנו אפור גרפיט | עיצוב: בן רזניאלי | צילום: עודד סמדר

אקולוגיה ובר קיימא

היום, לא רק שאנחנו מתחשבים בסביבה, אלא אנו גם מבינים את ההשפעה האמיתית של פעולותינו על כדור הארץ. במטבח, זה יכול להתבטא במגוון דרכים. אתם יכולים להתחיל בשימוש מופחת במים באמצעות כיורים חסכוניים, להמשיך עם מחזור הפסולת – כולל הפרדה בין אורגני ללא אורגני, וגם השקעה במכונות ומכשירים עם דירוג אנרגטי גבוה. גם השימוש בכלים מחומרים מתחדשים או ממוחזרים הוא חלק מהמאמץ לשמור על הסביבה.

השקעה באיכות

במטבח, ישנם דברים שכדאי להשקיע בהם יותר. סכינים איכותיות, סירים ומחבתות טובות יכולים לשרת אתכם שנים רבות ולהפוך את תהליך הבישול ליותר יעיל ונעים. הכנה של אוכל עם ציוד איכותי היא לא רק תהליך קולינרי, אלא גם חוויה אסתטית.

זוויות ומרחב

במטבח, כל זווית ומרחב משמעותיים. הגברת האחסון והנגישות לכלים ולמזון היא מפתח לארגון ויעילות. ארונות עמוקים, מגירות בעלות מגירות פנימיות ואפשרות להתאמה אישית של המדפים הם רק חלק מהפתרונות שכדאי לשקול.

כיירים אינטגרליות באי | עיצוב: גיא עזריאלי | צילום: שי אפשטיין

התאמה אישית

כל אחד והמטבח שלו. חלקנו מעדיפים עיצוב מטבחים מינימליסטי, וחלק מעדיף את האווירה החמימה של מטבח אינטימי. התאמה אישית של המטבח לצרכים ולאורח החיים שלכם היא המפתח לחוויה מושלמת. כאשר אתם יודעים בדיוק איפה כל ציוד הבישול נמצא, הבישול הופך לפעילות מהנה ולא מעייפת.

לסיכום, המטבח הוא לא רק מקום בו אנו מבשלים את האוכל. הוא המקום בו אנו מגלים טעמים חדשים, חווית אירוח וזמן איכות חשוב עם המשפחה. לכן, כשאנחנו מעצבים את המטבח, זה לא רק שאלה של איך הוא נראה, אלא גם איך הוא מרגיש. מטבח הוא מקום שבו אנו רוב הזמן מבלים ומבשלים, אך גם מקום בו אנו פוגשים אנשים אהובים, מקיימים שיחות איכותיות וגם פשוט נהנים להיות בו. השקעה בעיצוב, ארגון וחדשנות המטבח היא השקעה באיכות החיים שלכם!

אנו במטבחי סמל מחכים לכם באולמות התצוגה עם צוות המעצבים המקצועי שלנו שיתכנן עבורכם את המטבח הנכון, הפונקציונלי והמתאים ביותר אליכם.