FG L 00380

יוצאים לבלות במטבח

כיצד הפך המטבח למקום הבילוי המועדף עלינו?

בשנה האחרונה, בה רובנו בילינו בבית במקום במסעדות, אולמות קולנוע וברים, המטבח תפס מקום מרכזי בחיינו. מגפת קורונה אילצה אותנו להישאר בבית, לבשל יותר ולבלות זמן רב עם בני המשפחה. הבילויים המשפחתיים שפעם כללו טיולים, ארוחות במסעדות וביקור אצל חברים פינו את מקומם לארוחות משפחתיות במטבח.

מטבח מודרני
עיצוב: מורן גוזלי | צילום: מושי גיטליס

בין יום הפך המטבח למקום הבילוי העיקרי שלנו, בו מתרכזים בני המשפחה לארוחה משפחתית, נעימה וחגיגית. היכולת לבשל, לשוחח וליהנות מאוכל דחקה את החללים האחרים בבית הצידה, והציבה את המטבח כמרכז הבית. מגמה זו, בה המטבח הופך אט אט למרכז הבית, החלה עוד לפני תקופת הקורונה. משפחות מודרניות חיפשו את הדרך לארח, לבשל ולבלות יחד, מבלי הצורך להימצא בחללים נפרדים.

ברטו מוהדב, המנכ"ל והבעלים של מטבחי סמל מספר לנו על השינוי שחל בשנים האחרונות בחלל המטבח. "אנו במטבחי סמל היינו הראשונים לעצב את המטבח כזירת אירוח מרכזית בבית והובלנו מגמה זו לאורך השנים האחרונות. המטבחים החדשים שלנו מתפארים באי גדול, היכול להגיע עד כ-6 מטרים וסביבו ישובים מספר רב של סועדים. המטבח יכול להחיל שניים ואפילו שלושה איים במטבח אחד, סביבם יושבים האורחים וסועדים להנאתם ביחד עם המבשלים עצמם. נקודה חשובה בהתפתחות המטבח בחיינו היא היכולת להפוך את רוב האלמנטים במטבח לנסתרים. כך, המטבח הופך מחלל פונקציונלי וחלל אירוח נעים, אסתטי ומעוצב בין רגע. במקביל לפיתוחים הטכנולוגיים, חומרים חדשים בעמידות גבוהה, צביעה משוכללת ורמת גימור מושלמת, היכולת שלנו לתכנן ולעצב את המטבח בהתאמה אישית היא שהופכת את המטבח למקום ייחודי כל כך. אם מסתכלים קדימה, ניתן לראות כי שנת 2021 מביאה איתה גוונים חמים ונעימים למטבח, לצד החידושים והטכנולוגיה המתקדמת, ההופכים את השהות בחלל המטבח למשפחתית ונעימה הרבה יותר."

מטבח מודרני שחור עם מזווה שקוף
עיצוב: מירב ואייל שלום | צילום: אלעד גונן

החשיבה המעמיקה אודות פתרונות אחסון פונקציונליים, כמו ארונות שנפתחים בטאץ', מדפים נשלפים ומשטחי עבודה נוחים, לוקחת בחשבון את חווית האירוח בתוך המטבח עצמו. המטבח מתוכנן כך שהמארחים יוכלו לבשל לעיני האורחים כמו "הצגה", דבר המאפשר לאי להחליף בהדרגתיות את פינת האוכל, תוך שילוב אבזור עדכני בתוכו- מכיריים ותנורים דרך תנורים ומקררים בילד אין.  

אלמנטים נוספים שהפכו את המטבח למקום הבילוי האולטימטיבי הם אלמנטים מתחום המסעדנות- פלנצ'ה גדולה במרכז המטבח, מקרר יינות, תנורים תעשייתים וכדומה. שילובם של אלו במטבח, מעניק את האפשרות ליהנות מרמת בישול ואפייה של מסעדה, ממש מתחת לאף.   

היכולת לייצר בחלל אחד גם פונקציונליות מרשימה, גם עיצוב יוצא דופן וגם חלל מרווח לאירוח הם אלה ששינו את מקומו של המטבח בחיינו והעצימו אותו בתקופה האחרונה.

יוצאים לבלות במטבח- זוהי הגישה החדשה במטבחי סמל, המעניקה ללקוחות את היכולת להפוך ערב רגיל בבית לבילוי יוצא דופן, במקום הקרוב ביותר לליבם וללב הבית- המטבח. היכולת להנגיש את חווית האירוח הקלאסית לכל קהל לקוחותינו היא שהופכת את מטבחי סמל לייחודיים בנוף המטבחים הישראלי ומציבה אותנו בראש הפירמידה.

ניתן לראות כי בשנים האחרונות המטבחים המודרניים הביאו איתם לחלל המטבח את הגוונים המונוכרומטיים הכהים, שהפכו לנפוצים בכל בית. בחירתם של שני גוונים מנוגדים אלה לשנת 2021, משאירה אותנו מצד אחד בעולם המודרני דרמטי שאנו מכירים, ומצד שני מכניסה למטבח חיים ואווירה רעננה באמצעות נגיעות הגוון הצהוב. הבחירה מהווה פתח לעולם חדש, בו כניסה של צבע עז למטבח אינה נחשבת כמילה גסה, והופכת את החוויה המשפחתית לנעימה, חמה וצעירה יותר.  

מטבח מודרני שחור
עיצוב: לימור בן הרוש | צילום: שי אפשטיין