IMG_3470 xxxy

מגירות מטבח- כיצד יוצרים תכנון וחלוקה נכונה?

המטבח הוא מרכז הבית, ומבלי לשים לב – אנחנו מבלים בו שעות ארוכות. כולנו רוצים כמה שיותר מגירות, אבל בדרך כלל אנחנו מבינים את זה רק בדיעבד. מגירות המטבח הן פתרון האחסון האולטימטיבי ואף הכרחי באזור זה של הבית אך לרוב רובנו לא משקיעים מספיק זמן ומחשבה בבחירתן.
הבחירה אינה פשוטה, בייחוד כאשר האפשרויות הן כל כך רחבות. קיים מגוון רחב מאוד של סוגי מגירות מטבח. אז, במקום לפרט על שלל הדגמים הקיימים בשוק, בחרנו להתמקד במהם הפרטים שחשוב לשים אליהם לב בבואכם לבחור מגירות מטבח. שנתחיל?

מטבח נאנו אפור בשילוב פורניר אקליפטוס

ראשית, נבחן מהו החומר ממנו עשויות המגירות במטבח שלנו – מה אנו צריכים לדעת?
למעשה, מגירות המטבח עשויות משלושה חומרים עיקריים: מתכת, זכוכית ועץ.
תחתית המגירה עשויה בד"כ מלוח עץ, אך יכולה להיות עשויה מחומרים שונים כגון MDF או סיבית. הזכוכית והמתכת לרוב אינם גורמים לבעיות או תקלות במגירות המטבח, לעומת זאת, העץ יכול להינזק לפעמים עקב מים שנשפכו בקרבתו או נזילה קיימת. חשוב לבחור בחומר איכותי וטוב לבסיס המגירה, וזאת על מנת להבטיח את איכותה ועמידותה לאורך שנים.

מטבח צבע אפור עדין ומשטח ארבסקטו
שנית, חשוב להבין – מדוע קיימת חשיבות לגובה המגירה?
יש לעשות הפרדה בהגדרה, בין גובה חזית המגירה (כאשר היא סגורה) ובין גובה דופן המגירה (דפנות פנימיות של המגירה). חשוב לוודא כי דופן המגירה יתאים לצורה בה אתם רוצים שמגירות המטבח יהיו מסודרות פונקציונלית בהתאם לצרכים וההרגלים שלכם, והן לדרך בה אתם רוצים שהמגירות יראו כאשר הן פתוחות.
למשל, כאשר המגירה ממוקמת בחלק התחתון של המזווה, חשוב שהדופן הפנימי של המגירה יהיה גבוה – כך דברים לא יפלו לצדדים כאשר נערמים האחד על גבי השני. לעומת זאת, כאשר המגירה ממוקמת בחלק העליון, חשוב שהדופן תהיה נמוכה בכדי שהגישה לתוכן המגירה תהיה פשוטה ונוחה.

מטבח בצבע שמפניה מטאלי
מה לגביי רוחב המגירה?
האם עדיפה יחידה אחת גדולה או מספר מגירות קטנות? זה נתון לבחירתכם! קיימות מספר סיבות היכולות להשפיע על בחירתכם- מגירות רחבות נותנות אפקט של מטבח רחב וגדול יותר. בנוסף, המטבח שלכם יראה נקי ואסתטי, וזה בזכות הפחתת כמות החריצים בין מגירות המטבח. מצד שני, מספר מגירות קטנות מאפשר שמירה על סדר וארגון וחלוקה נכונה.
מבחינה פונקציונאלית, לפרזול מגירות המטבח (מסילות) יש רוחב, המשפיע על הרוחב הכולל של המגירה והאפקטיביות שלה.
מטבח לק בצבע אבן
מה זה בעצם פירזול?
פרזול למטבח הם כל המנגנונים והרכיבים בשטח המטבח שאנו משתמשים בהם באופן יומיומי ובלעדיהם לא היינו מסתדרים – צירים לדלתות המטבח, מסילות, מנגנונים, מערכות סדר וארגון, ידיות וכו'. כאשר אתם בוחרים את מגירות המטבח שלכם, חשוב לדעת שיש שתי אפשרויות לדרכים של פתיחת המגירות: פתיחה במשיכה (רגיל או אינטגרלית) ופתיחה בלחיצה שגורמת למגירה להיפתח (עם ידית או ללא).
על מנת לשמור על עמידותה של המגירה ויכולתה לעמוד בעומסים חשוב לבחור פרזול איכותי וחזק, המסוגל ומותאם לשאת משקל כבד של סירים ותבניות זכוכית.

על מגירת טריקה שקטה שמעתם?
זאת לא השקעה הכרחית, אך קשה להתעלם מהיתרונות הקיימים במגירה עם טריקה שקטה. טריקת המגירה גורמת לשחיקה מהירה, ולכן יש צורך בהחלפה של מסילה בתכיפות רבה יותר, לעומת מגירה עם טריקה שקטה. בנוסף, מנגנון הטריקה השקטה מאפשר למגירה להיפתח במלואה מבלי לצאת מהמסילות, לעומת המגירות הסטנדרטיות שנפתחות עד כ-0.75 בעומקן. בנוסף, מגירות עם טריקה שקטה אף יותר בטוחות לילדים קטנים וגם למבוגרים.

מטבח פורמייקה אפור עם אי לבן

בסופו של דבר, תכנון מגירות המטבח שלכם תלוי בשילוב צרכי המשפחה, טעמכם האישי, בחירת עיצוב ואופי המטבח. לסטנדרט של מיקום מגירות המטבח ישנו היגיון, אך בסופו של דבר – מדובר בבחירה שלכם ולא של אף אחד אחר.
רוצים לתכנן נכון את המטבח הבא שלכם? אנחנו כאן!

בואו להכיר את המגירות המוארות שלנו>