מטבח שחור מודרני

מודרני בסגנון יורקי תעשייתי: הכירו את האדריכל שרון לוי

שרון לוי אדריכל ומעצב פנים בוגר המכללה למנהל מחזור 1999. שרון מספר לנו: "אני מאוהב במקצוע יותר מ2 עשורים… וזה לא הולך להסתיים".

כיצד מתחילים לתכנן פרויקט?

השלב הראשון "כשאני מקבל פרויקט  אני תחילה מקשיב בקשב רב לרצונות וחלומותיו של הלקוח: לאיזה סגנון עיצובי הוא מתחבר? מה הוא אוהב ,ומה הגבולות שלו? לאיזה גוונים  וחומרים הלקוח  שיתמה בפרויקט?  איזה אורח חיים הוא מנהל? מה life style שלו? מה חשיבותו של  המטבח בחייו וכו.."

מטבח שחור מודרני

השלב השני הוא שלב התכנון והעיצוב. "במהלך התכנון אני מעבד את כל הנתונים ,הדרישות והחלומות של הלקוח ,ויוצר  תכנון  ועיצוב  שמותאם בדיוק עבורו.  חשוב לי שהלקוח יהיה שותף לתהליך וליצור לו חוייה נעימה בכל התהליך עד לגמר".

סלון מודרני שחור בשילוב ירוק תעשייתי

על הפרויקט:

מדובר על דירת לופט, צרה, ארוכה ,עם תקרה בגובה 6 מטר. הדירה מאוד מאתגרת לתכנון מהסיבה ששום חלל לא היה מוגדר, במיוחד חלל המטבח שהיה צפוץ באופן מיוחד.

"ברגע שנכנסתי לדירה לראשונה התקרה הגבוהה, החלונות הגבוהים בקומת כניסה, הוויטרינה הבלגית ועוד גרמו לי ללכת לכיוון לופט מודרני בסגנון יורקי תעשייתי. שלבתי נגיעות של צבע טורקיז בחיפוי קיר במטבח ובסלון על מנת לשבור את השחור והלבן."

את תכנון ועיצוב הדירה התאים שרון לוי לצרכיהם של הדיירים. "הלקוח מאוד אוהב לבשל, ולכן מיקמתי את המטבח במרכז הבית. נבחר מטבח דומיננטי וגדול ,בגוון שחור ומרשים. תכנון המטבח בימנו הוא חשוב מאוד. המטבח הוא הגרעין לתחילת תכנון ועיצוב החלל מהסיבה שמטבח הוא מרכז הפעילות בבית  זה כבר מזמן, ולא רק מקום לאכול: האי במטבח משמש  ומחליף את פינות האוכל שהיו בעבר"

סלון למטבח שחור מודרני

שאלנו את המעצב כיצד הוא בוחר מטבח לפרויקטים אותם הוא מעצב?

"אני בודק לאילו גוונים הלקוח מתחבר, כמה המטבח פעיל, מה תקציב הלקוחות וכדומה. לפי זה אני יכול לבחור גוונים, חומרים ופרזול כך שהמטבח יתאים בדיוק לצרכים של הדיירים. בסמל יש מעצבי מטבחים מנוסים מקצועיים שיודעים לבצע מטבחים בדיוק כמו שאני מתכנן. חווית הלקוח בסניף נעימה ויש תחושה של בית, תודעת שירות מעולה בכל בעיה או תקלה וכמובן מטבחים איכותיים ויוצאי דופן."

מטבח שחור מודרני

המלצתך?

"מי שרוצה ללמוד אדריכלות ועיצוב אני ממליץ לו ללמוד קודם שיווק , מכירות ופרסום במדיות חברתיות. לצערי כישרון ותשוקה למקצוע אינו שופר להצלחה בענף."

מה היית אם לא היית אדירכל?

"אם לא הייתי אדריכל  הייתי ארכיאולוג או משהו בתחום של פיענוח וגילוי על הנסתר. הסקרנות היא תכונה שמניעה אותי."

צילום: אלעד גונן