מטבח נאנו אפור גרפיט בשילוב אגוז אמריקאי

מטבח דרמטי ומודרני להפליא | הכירו את המעצבת רונית מרום

קצת על המעצבת:

רונית מרום, בעלת המשרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב, מתכננת יוצרת ומעצבת. "המשרד עוסק בתכנון ועיצוב של בתים פרטיים, דירות קבלן וחללים מסחריים תוך עבודה צמודה מול הלקוח ותרגום אורך חייו וחלומותיו לעיצוב אישי וייחודי עבורו. אנחנו מלווים את לקוחותינו משלב התוכניות דרך בחירת חומרים, צבע, טקסטיל, פרטי נגרות ייחודיים, ריהוט ועד ההזמנה לארוחת ערב ראשונה. אני הכי אוהבת לקחת מבנים ישנים, לפרק כל מה שאפשר ולהמציא מחדש. ים של אנרגיה, דמיון ועקשנות.אני  מאמינה גדולה באדריכלות ועיצוב כגורם המחולל שינויים חברתיים ותרבותיים."

משפט שמאפיין אותה:  "אתה צריך לחשוב בכל מקרה… אז למה לא לחשוב בגדול?"

על הפרויקט:

מדובר על דירת  דופלקס הממוקמת בקומה ה- 25  בבניין במרכז הארץ. שטח הפרויקט הוא כ-300 מ"ר, עם מרפסות ענקיות ונוף עוצר נשימה לים. לפרויקט עוצב מטבח גדול, עוצמתי ומרשים, שבמרכזו תוכנן אי באורך של כ-5 מטרים. לחומרי המטבח נבחרו נאנו גרפיט בשילוב אגוז אמריקאי ליצירת מראה מודרני, דרמטי אך קלאסי ועל זמני. לגימורים נבחרו ידיות וברז פליז, ולמשטח העבודה נבחר דקטון שחור ליצירת אפקט מרשים ודרמטי.

מבט מהתקרה על מטבח שחור בשילוב עץ

תארי לנו את מאפייני את סגנון העבודה שלך באופן כללי?

"ישנן שתי שאלות מנחות אותי בטרם חתימה על פרויקט. הראשונה, האם אוכל לבוא לידי ביטוי בפרויקט? והשנייה, האם אהייה גאה בו בסופו של דבר?

ההחלטות שלי משפיעות על היומיום של חיי הלקוחות שלי. למדתי לא להיות מאוהבת ברעיונות שלי, יש לי רעיונות רבים, ואם הלקוחות לא אוהבים דבר אחד, אני עוברת לרעיון הבא. למדתי להתעקש פחות על רעיונות וללמוד לשמור אותם למישהו אחר. הקשר עם הלקוח הוא הדבר הכי משמעותי בכל העבודה. מדובר בתהליך ארוך והפרויקט יהיה מרתק רק אם תהיה זרימה טובה עם הלקוח. הרעיונות האדריכליים והעיצוביים הם רק 10% מהעבודה, כל היתר תלוי במערכת היחסים שנרקמת לאורך זמן עם הלקוח."

מה החשיבות של חלל המטבח בעיניך? כמה יחס אתה נותן לו בתהליך העיצוב? האם הוא מהווה שלב יסוד בתכנון הבית?  

"אם קיימת כבר תוכנית של דירת קבלן, דבר ראשון שאני בודקת הוא את פוטנציאל התכנון של המטבח. אם אני מגיעה בשלב התכנון אז למטבח יש עדיפות ראשונה לתכנון החלל, סביבו בעצם מתרחש שאר התכנון ועיצוב הבית."

מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות?        

"שכששואלים אותי במה היא עובדת, אני עונה שאני  עוסקת לפרנסתי בתחביב הגדול ביותר שלי ושמעולם לא עשיתי דברים שלא האמנתי בהם."

מה הכי קשה במקצוע? 

"אחד היתרונות שיש לי כאדריכלית ומעצבת, הוא שהלקוחות שלי בדרך-כלל מגיעים אליי בעקבות פרויקטים קודמים שתיכננתי ועיצבתי. הם סומכים עליי ורוצים לעבוד איתי. אבל, מהצד השני של אותו המטבע מסתתר העונש הכי גדול: לקוחות שהתלהבו מפרויקט שכבר עשיתי ועכשיו הם רוצים את אותו הדבר."

מטבח נאנו אפור גרפיט בשילוב אגוז אמריקאי

פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית?

"לתכנן ולבנות בית כנסת כדי להחזיר לו את המשמעות של בית מדרש – בית כנסת שאליו ילדים יכולים לבוא במקום לשבת בבר, מקום שהקהילה תוכל להיות שותפה בו לכל אורך הדרך, מקום שבו יתקיימו טקסים ומשפחות ייפגשו ביום שישי. אני באה מבית מסורתי ששם בכל יום שישי היינו רואים את כל אבי המשפחה עם הילדים הולכים לבית הכנסת, נכון עיצבתי בית כנסת מדהים ביפו, אבל רוצה לתכנן ולבנות מאפס.

טיפ למי שרוצה ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים?  :

"נורא חשוב להתרגש. אם אתה לא מתרגש חפש לך תחום אחר. אתה צריך להיות עם תשוקה לקבל מידע חדש על עיצוב באשר הוא. ההתרגשות, הסקרנות והתשוקה הם המשולש הקדוש להצלחה בתחום הזה. האהבה למקצוע שבאה מתוך הבטן והאמת."