מטבח מינימליסטי

מטבח לבן ומודרני: הכירו את האדריכל רז מלמד

הכירו את רז מלמד: אדריכל שעיקר עיסוקו הוא בעיצוב ותכנון בתים פרטיים ודירות מיוחדות, בו המינימליסטי והסגנון המודרני שולטים, בגוונים חמים וקרים. הפרויקט שלפניכם הוא קוביה לבנה. העושר הנוצר בה והופך אותה מקוביה לבית, וזאת בזכות הפתחים בחזיתות והקשר לחצר, החללים הפנימיים בגובה שתי קומות והקשרים ביניהם." מספר לנו רז מלמד.

מעצב מטבחים ארז חייט

קומת הקרקע מורכבת מסלון ופינת אירוח מרכזית מול בריכת השחייה, וכוללת פינת אוכל. מצידה האחד ישנו חדר שינה המוסתר מאחורי ספריית סלון, ומצידה השני מטבח המסתיר מאחוריו אזור שירות.

"בעת תכנון הבית היה חשוב לי לקבל מטבח מינימלסטי, נקי, לבן, ועם זאת פונקציונלי ופעיל. המטבח תוכנן כארונות גבוהים ארוכים לכל רוחב הבית, שמולם, בקצה השני של הבית, ניצבת ספריה לבנה ומינימלסטית באותה השפה. הארונות הגבוהים מסתירים מקררים אינטגרליים, אזורי שירות, ודלתות מעבר לחללי שרות נוספים מאחורי המטבח. לפני הארונות תכננו אי ארוך, שכולל משטחי עבודה, כיור, כיריים ודלפק אכילה ל-6 אנשים, המהווה את לב הבית גם בחיי היום יום וגם באירוח."

תאר לנו את מאפייני את סגנון העבודה שלך באופן כללי?

"הפרוייקטים שלי נחלקים בין בתים פרטיים, מאפס, הכוללים את התכנון כולו, החל מהעמדה ראשונית ועד עיצוב מלא של הבית, וגם מעיצוב פנים בדירות מיוחדות."

כשהתחלת לתכנן ולעצב את הבית, מה היו מקורות ההשראה העיצוביים שהובילו אותך ?

השפה העיצובית בה אני משתמש היא שפה מודרנית, נקייה, ללא קישוטים מיותרים.  העושר מושג בזכות גאומטריה פשוטה, והעניין נוצר בחתך.  גם ה"עיצובים" וה"עיטורים" קיימים, למרות שהסגנון מודרני ומינימלסטי, וזה בזכות שימוש בחומרים טבעיים: שימוש רב באבן, מסגרות ברזל, עץ, ובמקביל להם שימוש בבטון חשוף, שמשדר את האמת של החומר, ללא קישוט."

מטבח נקי מודרני ומנימליסטי

כיצד התאמת את העיצוב ותכנון הבית לצרכיהם של הדיירים?

הלקוחות בפרוייקט הזה, הגיעו עם פרוגרמה שהכינו, ואפילו תכנית. את הפרורגרמה חקרנו יחד איתם. את התכנית ביקשנו לא לראות, כדי לא להשאב לכיוון אחד. הכנו מספר חלופות, ואחת מהן, הייתה בדיוק התכנית שהלקוחות הכינו בעצמם ולא הראו לי.  שמחתי שהגענו לאותו "מוצר" שהלקוחות רצו, מבלי לראות אותו."

מטבח נקי מודרני ומנימליסטי

מה החשיבות של חלל המטבח בעיניך? כמה יחס אתה נותן לו בתהליך העיצוב? האם הוא מהווה שלב יסוד בתכנון הבית?   המטבח הוא לב הבית. בפרוייקט הזה הוא מהווה אחד מ-2 העוגנים בפרוייקט: מצד אחד – ספריה לבנה וסלון, ומצד שני – מטבח לבן מודרני, הנראה כמו רהיט, יפה כמו הספריה. בינהם ממוקם חלל גדול שגובהו רב – בו מתחולל החלל הציבורי של הבית.

מטבח נקי מודרני ומנימליסטי

מה מאפיין את בחירותיך החומריות בתחום המטבחים?  מישורים שטוחים, דלתות סמויות, פלטות גדולות, משטחים גדולים (בעיקר חלקים, ללא עיטורים או "מיסגרות").  במקרה הזה נבחר מטבח לבן, עם ידיות סמויות. בנוסף, תוכננו משטחי עבודה סמויים מאחורי דלתות, ואפילו מעבר לאזורי שירות מאחורי המטבח, שמוסתרים בדלתות זהות למטבח.

מה מייחד את חברת "סמל מטבחים" משאר חברות המטבחים? בסמל היינו במספר אולמות תצוגה גדולים, שיש בהם מבחר ודוגמאות רבות, וגם מטבחים במבחר גדלים, שעזרו מאוד ללקוחות להבין איך יראה המטבח שלהם, מה יהיה גודלו, ואיך יראו החלוקות והסידור הפנימי שלו.