Liraz_1

משקף אתכם: כל מה שצריך לדעת על מטבח זכוכית

זכוכית מקבלת מקום של כבוד בעיצוב הבית, אך פחות בחלל המטבח. עצם היותו מלא חיות, פעילות, תזוזה ומשפחה רובנו נמנעים מלבחור בחומר זה לחיפוי ארונות המטבח, מתוך חשש שישבר או יפגע. אך לחיפוי זכוכית בארונות המטבח יש תכונות ייחודיות, המקנות לו יכולת להתאים לכל אחד ואחד מכם ללא חשש. בואו לשמוע על היתרונות והחסרות בתכנון ובחירת אחד כזה >>>

למי דלתות זכוכית למטבח מתאימות?

בחירת ארונות מטבח מזכוכית מאפיינת בתים המעוצבים בקו מודרני, נקי ונעים. מקובל לשמור על מראה חלק במטבחים אלה ולכן לרוב נבחר מוצרי חשמל וידיות אינטגרליים (נסתרים).

דלתות זכוכית נחשבות לעמידות, הן בפני חומרי ניקוי, והן בפני שריטות ופגמים – פרמטרים חשובים שרובנו מסתכלים עליהם לפני בחירת מטבח חדש. בניגוד למה שרובנו חושבים, דלתות זכוכית עמידות מאוד למכות ופגעים, מה שמאפשר להורים עם ילדים קטנים להיות רגועים בבחירת מטבח מסוג זה ולהסיר דאגה מלבם.

מטבח מודרני אפור מט בשילוב חיפוי זכוכיתמטבח מודרני אפור מט בשילוב חיפוי זכוכית | לירז בוקעי | צילום שירן כרמל

את גימור הזכוכית ניתן לבחור בגימור מט ומבריק, עד 100% ברק, המאפשר לראות השתקפויות על גבי הדלתות. המראה המבריק וההשתקפויות החזקות מקנים מראה מודרני, נקי וייחודי להפליא. עם זאת, בחירה בדלתות זכוכית מעלה את הסיכוי שכתמים קטנים, כמו טביעות אצבעות וכתמי אוכל, ישר ייראו על הדלתות, ולכן, יש צורך לנקות אותן בצורה תדירה. מסיבה זו חיפוי זכוכית פחות יתאים למטבחים פעילים מאוד בהם יש תחלופת אנשים גבוהה במטבח וילדים קטנים שמנהלים את הבית 😊

מטבח לבן זכוכית - דגם לבן צבע וזכוכיתמטבח לבן צבע וזכוכית | ארז אדריכלים | צילום גדעון לוין

ממה מורכבות דלתות זכוכית למטבח?

ישנם סוגים שונים של פרופילים שניתן לבחור לחיפוי זכוכית. קודם כל, מה זה פרופילים? פרופיל הוא מסגרת אלומיניום שעליה תתוקן הזכוכית. היא תיראה בזויות מסויימות ובפתיחת הדלת ולכן בחירה זו חשובה. ניתן לבחור את עובי או גוון הפרופיל בהתאם לסגנון העיצובי ולטעמכם האישי. אל תמעיטו בערכה של בחירת הפרופיל – היא חשובה ועושה שינוי גדול.

אי אפשר לדבר על דלתות לארונות המטבח מבלי לדבר כמובן על הידיות. למטבח זכוכית פחות נהוג להתקין ידיות חיצוניות, זאת על מנת לשמור על המראה הנקי והמיוחד. לכן, עומדות בפניכם שתי אופציות עיקריות לבחירת ידיות:

  • ידיות אינטגרליות – ידיות נסתרות בתוך הדלת, בגוון האלומניום שתבחרו. מבחוץ לא תראה הידית כלל ותוכלו להנות ממראה אחיד ונקי.
  • פתיחה בטאצ' – במקרה הזה אין ידיות כלל ובזכות התקנה של מנגנונים חכמים ניתן לפתוח את ארונות המטבח בלחימה קלה. חשוב לזכור שבחיפוי זכוכית כל נגיעה עלולה להשאיר כתם ולכן אופציה זו פחות מומלצת עבור מטבח זכוכית.

אם הגעתם עד לכאן סימן שמטבח זכוכית יכול בהחלט להתאים לכם 😊 כמובן, לפני הבחירה אנו ממליצים להגיע לאחד מאולמות התצוגה שלנו ולקבל ייעוץ מקצועי ממעצבי המטבחים שלנו שיבנו ויתכננו את המטבח המדויק עבורכם.