rozenberg13

פרויקט לבן וקלאסי- הכירו את מאיה רוזנברג

אנו נרגשים להציג בפניכם פרויקט קלאסי, נקי ומיוחד מבית המעצבת מאיה רוזנברג. הפרויקט, דופלקס גג בתל אביב, תוכנן עבור משפחה צעירה שרצתה לשמור על תחושה ביתית אך מעוצבת בכל חללי הבית. המטבח הקלאסי, בעל חזיתות לבנות בשילוב משטח קוראן, זיכו אותו לכינוי "הפנינה של הבית".

עיצוב: מאיה רוזנברג | צילום: איתי בנית

מטבח לבן קלאסי

קצת על המעצבת:

"שמי מאיה רוזנברג, בעלת סטודיו בוטיק העוסק בתכנון ועיצוב בתים פרטיים ודירות. ה"אני מאמין שלי" כאדריכלית, הוא שכל בית צריך להתאים בדיוק למי שגר בו. האהבה הגדולה שלי היא להקשיב ולתרגם את הרצונות והחלומות של לקוחות הסטודיו, שהם גיבורי הסיפור, למציאות של בית שפשוט לא ירצו לצאת ממנו. לכל אדם סגנון עיצובי שהוא מתחבר אליו יותר. כשאני נפגשת עם לקוחות בפעם הראשונה, אני מזהה את האהבות והסגנון המועדף עליהם, ויחד אנו הופכים את החלום לבית."

על הפרויקט:

מדובר בדופלקס גג בתל אביב שפורק ונבנה מהיסוד עבור זוג עם שלושה ילדים. "מדובר בלקוחות חוזרים, שרק שנה קודם לכן עברו לבית חדש. הם זיהו הזדמנות ורכשו דירה זהה לשלהם, הפעם עם גג ונוף לים." מספרת לנו מאיה.

מטבח לבן קלאסי

על המטבח בפרויקט:

"הדבר היחיד שהלקוחה עמדה עליו היה שהמטבח החדש יהיה זהה למטבח מהשיפוץ הקודם. כשמדובר במשפחה שמאוד אוהבת לארח, הבית תמיד נמצא בתנועה של אנשים. מבנה המטבח שתכננו מאפשר מצד אחד אירוח מאוד נוח ומצד שני שומר על סדר וחזות נקיה."

המטבח עצמו בנוי משני סטריפים מקבילים:

סטריפ ארונות גבוהים שמסתיר בתוכו הרבה מקומות אחסון ואביזרי חשמל (כולל מכונת כביסה ומייבש), ובסטריפ השני יש משטח ואי עמוק המאפשר עבודה נוחה מצידו האחד, וישיבה מצידו האחר.

החזיתות הלבנות והנקיון ומשטח הקוראן זיכו אותו לכינוי 'הפנינה של הבית'.

מטבח לבן קלאסי עם אי

כשהתחלת לתכנן ולעצב את הבית, מה היו מקורות ההשראה העיצוביים שהובילו אותך ?

"אני שואבת השראה מפרויקטים מהארץ ומחו"ל, אך בעיקר אני שואבת אותה מהלקוחות עצמם. כל לקוח מביא איתו סיפור, תשוקות וחלומות שונים, ולפי אלו נבנה הקונספט העיצובי של הבית."

מה החשיבות של חלל המטבח בעיניך? כמה יחס אתה נותן לו בתהליך העיצוב? האם הוא מהווה שלב יסוד בתכנון הבית?

"זו לא קלישאה לומר שהמטבח הוא הלב של הבית, הן ברמה התפעולית והן ברמה התכנונית והעיצובית. המטבח שלרוב ממוקם כהמשך של החלל הציבורי, תופס מקום מרכזי בנראות הבית ויש חשיבות רבה לדרך בה הוא מתחבר ומתקשר איתו. הבחירה של הצורה והחומרים של המטבח צריכים לשקף ולהשתלב עם הקונספט התכנוני אליו אנו מכוונים."

מטבח לבן קלאסי

מה מאפיין את בחירותיך החומריות בתחום המטבחים?

"בכל פרוייקט החומריות של המטבח משקפת את הקו העיצובי שנבחר לבית. לחומריות ולפלטת הצבעים של המטבח השפעה רבה בשל גודלו ומיקומו כחלק מהחלל הציבורי. יש פרויקטים בהם נבחר מטבח בצבע גרפיט כהה ולאחרים נבחר מטבח לבן נקי. לפעמים הידיות יהיו חיצוניות ולעיתים אינטגרליות, שיש עשוי אבן טבעית או קוריאן. כל מטבח מתאים לסיפור אותו הבית מספר."

מה מייחד את חברת "סמל מטבחים" משאר חברות המטבחים?  

"סמל מטבחים" מביאה איתה שנים של ניסיון, לצד קידמה וחדשנות. יודעים לספק פתרונות גם למצבים מורכבים ונותנים שירות גם לפני וגם אחרי הרכבת המטבח.

מטבח לבן קלאסי שעוצב על ידי מאיה רוזנבר