מטבחים 2024

שילובים חומרים, גוונים וטכנולוגיה חדשה: כל מה שחדש בעולם המטבחים לשנת 2024

לכבוד שנת 2024 המגיעה אלינו, סקרנו ביחד עם אורי מטטוף, בעל משרד אדריכלות, את כל הטרנדים החדשניים ביותר בעולם המטבחים לשנה הקרובה. אז מה הם שילובי הגוונים המובילים? אילו חומרים יככבו במטבחים? כיצד הטכנולוגיה תשתלב במטבח? הכל בכתבה הבאה!

"המטבח הוא חלק אינטגרלי מבית שלם ולא יחידה בפני עצמה, במיוחד בזמן הזה שרוב הבתים הם open space – חלל המגורים מאוחד עם שאר החללים הציבוריים בבית. כשאנחנו מעצבים מטבח אנחנו צריכים להתחשב בזה שחלק ממשהו אינטגרלי – הן מבחינת התחושה, הגוונים והחומרים." פותח ואומר מטטוף.

"היום הלקוחות שלנו רוצים לעמוד במטבח ולשלוט על כלל הבית –  להתסכל על הסלון בזמן בישול, לראות טלויזיה, להשקיף למרפסת, לדבר עם הילדים בפינת הישיבה ועוד. בעקבות הצורך המודרני הזה, צורת עיצובו של המטבח עוברת לשני פסים עיקריים מקבילים– פס גבוה (ארונות המטבח) ופס נמוך (אי), כאשר האי חובק בתוכו כיור וכיריים. בצורה זו אנו יכולים לעבוד במטבח וכל הסביבה פתוחה לפנינו בצורה נעימה ונוחה" מסביר אורי מטטוף.

מטבחים 2024
עיצוב: תום שקד | צילום: גדעון לוין

שילובי צבעים במטבח 2024

כמו שחשפו בפנינו פנטון בימים האחרונים, הצבע של שנת 2024 הוא פיצ' פוז- גוון אפרסק בהיר, רך, חושני, עוטף ובעיקר עכשווי. אם נרצה לשלב את הגוון או כל גוון מיוחד אחר במטבח עלינו לעשות זאת בצורה נכונה ואלגנטית. "עוד גוונים שיככבו בשנה הקרובה הם חומים כהים או אלון מולבן וחלבי. העיצוב הולך לאזורי האדמה – אדמה חומה כהה ועמוקה לכיוון האגוז או לכיוון חול ים, המעניק לנו מטבחים בהירים." מספר לנו מטטוף.

מבחינת בחירת צבעים ושילובי הגוונים במטבח הנוסחה היא יחסית פשוטה. תחילה, עלינו לקחת 2 פלטות צבעים: פלטה אחת ניטרלית – שחורים, לבנים ואפורים, ופלטה שנייה צבעונית – כתומים, אדומים, חמרה, תבלינים – אלו הגוונים שיככבו ב-2024. את הצבע הניטרלי נממש ב- 70% משטח המטבח ואת 30% הנותרים נשאיר לפלטה הצבעונית. אנו יוצרים חלוקה גם בתוך הפלטה הצבעונית: 10% גוון חזק ו-20% אחוז גוון חלש מתוך הצבעים. תמיד רצוי ששתי המניפות יעבדו על אותו גוון וידברו אחת עם השנייה.

שילוב צבעים במטבח
עיצוב: דדי ויפית ראובני | צילום: אלעד גונן

שילובי חומרים במטבח

המגמה לשנה הקרובה היא לחזור לחומרים טבעיים בחלל המטבח. "אנחנו משתמשים המון בעץ – בחזיתות המטבח, רצפת עץ ואפילו חיפויי אי" מספר מטטוף. גם במשטחי העבודה אנו רואים חזרה לחומרים הטבעיים או למשטחי גרניט פורצלן המדמים בצורה מדהימה את הטקסטורה והמראה של שיש טבעי. "היום יש גרניט פורצלן שהיא יודעת לדמות מבחינת ההדפס והמגע את אותו שיש טבעי\גרניט וקוורצית. מאוד קשה לזהות את ההבדל ביניהם. היתרון היא שהיא מאוד עמידה, לא נשרטת, עמידה לחום ומכות מכאניות."

שאלנו את אורי מטטוף כיצד נכון לשלב חומריות במטבח וגם פה קיבלנו תשובה פשוטה: "חשוב במטבח לא לעבוד עם יותר מ-3 חומרים שונים: משטח עבודה, חזיתות מטבח וחומר שלישי יכול להתווסף באי או למשטח האי". באופן כללי, במטבח רצוי לעבוד עם קונטרסטים – אם לוקחים חומר קר כמו נירוסטה או נחושת, נחמם אותו עם צבע חם כמו עץ. ככה הקונטרסט יוצר מראה הרבה יותר מושלם, הרבה יותר ייחודי וגם הרבה יותר מזמין לעבוד ולבשל במטבח.

אחד הדברים הבולטים לשנת 2024 בתחום החומרים טמון ביכולת הטכנולוגית שיש בשוק. כיום ניתן לחפות בגרניט פורצלן את ארונות המטבח וזה בזכות הדקיקות יוצאת הדופן של משטחי הפורצלן אותם ניתן לייצר. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לחפות אי שלם במשטח פורצלן וליצור אי במראה אבן עוצר נשימה במרכז המטבח.

שילוב חומרים במטבח

עיצוב: ויקי שדה וסברינה מוהדב

מכשירי חשמל במטבח

ברוב המטבחים המודרניים היום אנו מתכננים קיר גבוהים, והנטייה היום היא לתכנן כמה שיותר מוצרי חשמל אינטגרליים ליצירת מראה נקי ומעוצב. גם מערכת קונספטה שמחביאה בתוכה מטבח קטן ועמדה תפעולית נסתרת, תפסה תאוצה במטבח הישראלי.

מתוך הרצון לנסות ו"להעלים" את מוצרי חשמל, היום ישנם כיורים אינטגרליים העשויים מאותו החומר של החיפוי שבחרנו למשטח העבודה. כיורים אינטגרליים מעניקים מראה של משטח נקי ויפה ומאפשרים תחזוקה קלה ונוחה. בנוסף, היום ניתן לצמצם את מוצרי החשמל במטבח על ידי פונקציונליות ייחודית. לדוגמא, ניתן לבחור בברז כיור המוציא מים חמים, קרים וסודה מבלי צורך במכשירי טיהור מים אחרים.

מטבח דמוי מתכת ועץ מחורץ צבוע

ארונות מטבח

"בשנת 2024 אנו רואים מגמה שבה קיר הגבוהים במטבח משמש גם כקיר כוח בזכות שילובם של חומרים טבעיים – פורנירים, עץ מלא ועוד. שימוש בחזיתות מעץ מלא מאפשר מגוון מודיפיקציות מופלאות: ניתן לצבוע אותן בלאק, המעניק חזית חלקה, ליצור חריצים (CNC) לטקסטורה ייחודית, ניקוי חול ש"פוצע" את העץ ומדגיש את כל הפורים ומעניק לו מראה כפרי, הברשה בשערות פלדה החושפת את כל טבעות הגדילה של העץ והופכת אותו להרבה יותר אמיתי, חי ובעל טופוגרפיה. אופציה נוספת זו צביעת שלייפלק – על חזיתות חלקות\MDF\מחורצות או על חזית עץ מלא שהגדרנו בהתחלה. כך אנחנו רואים את הפורים של העץ או את טבעות הגדילה מבעד לצבע, המעניקות מראה מיוחד ואותנטי.

אמצעי פתיחת ארונות המטבח גם הם השתדרגו – היום ישנו מנגנון פתיחה "טיפ און" עליו לוחצים בנגיעה קלה והחזית נפתחת אלינו. המנגנון יכול להגיע בצורה מכאנית או חשמלית. מנגנון זה מאפשר ליהנות מהמראה שאנו שואפים אליו – אנו נמנעים מידיות על חיפוי הארונות ומפרופילי במה, הקוטעים את הראה הנקי של המטבח.

קיר ארונות גבוהים במטבח
מטבח קשמיר לאק מטאלי | עיצוב: DUE STUDIO מורן בוכמן ושלומית כהן | צילום: אלון ברהום

תאורה במטבח

למטבח אנו מתכננים 3 דרגות תאורה:

  1. תאורת הצפה – משתמשים בתאורת לדים אורכית המאירה את כל החלל בצורה אחידה בגוון של 3,000 קלווין (גוון חם). האור יכול להשפיע על גוון החזיתות והמשטחים ולכן כדאי לכוון אותו לפי הגוון שנרצה לקבל.
  2. תאורת אווירה – זו תאורה שנכנסת לפעולה בשעות הערביים ויוצרת תאורה נקודתית וממוקדמת על אותו מקום שנרצה להאיר כמו אי או ויטרינה. בתאורה זו נו עובדים עם מנורות פחם או עם תאורת ספרה שמדמה שמש לכל הכיוונים ויוצרת תאורה מיוחדת.
  3. תאורה בתוך ארונות המטבח מבעד לזכוכיות – מעניקה רובד יותר עמוק בחלקים הפנימיים
תאורת אוירה במטבח
עיצוב: ויקי שדה וסברינה מוהדב

אי במטבח

"את האיים של 2024 נתכנן כך שיהיו פונקציונליים להפליא. אנו נתכנן על האי כיור וגם כיריים – אינדוקציה או גז. רצוי להשתמש בכיריים שמתאימים לאי – צורה של סיר לצד סיר ולא סיר מאחורי סיר – המאפשרות התנהלות יותר נוחה לזה שמבשל וגם לזה שיושב ממול (מקבל משטח יותר גדול וגם יותר בטיחותי). ב-2023 ראינו מגמה לעשות איים ארוכים ולתכנן בהם הרבה כסאות, אך ב-2024 אנו יורדים ממגנה זו ונבחר את מספר הכיסאות בקפידה על מנת  להגדיל את מקומות האחסון הנוחים ואפילו נשלב ויטרינות דקורטיביות." מספר לנו מטטוף.

אנו מזמינים אתכם להגיע לאולמות התצוגה שלנו ולתכנן את המטבח שתמיד חלמתם עליו, בעיצוב חדשני ובשילוב חומרים שלא נראו בישראל.