Guy Hargil Arch.

ניקוי מטבח: איך לשמור על מטבח נקי

מטבחים קטנים או גדולים – זה לא משנה. המטבח הוא אחד החללים המרכזיים בבית שלנו, בו אנו מבצעים פעילויות רבות: בישול, אכילה, אירוח וניקיון. בשל הפעילויות הרבות והשימוש התכוף שאנו עושים בחלל זה, חשוב מאוד לשמור עליו נקי ומסודר, לא משנה באיזה סוג מדובר: מטבח נירוסטה, מטבח זכוכית, מטבח כפרי ועוד.

מטבח סופר נאנו בגוון סהרה עם פורניר אגוז

טיפים למטבח נקי ומסודר:

  1. ארגון ארונות המטבח- חלק נכבד מניקיונו הוא תכנון וארגון הארונות וחללי האחסון:ברגע שנסדר את תכולת הארונות, נפנה מקום ונוציא מוצרים שאין לנו צורך בהם, מה שיקל גם על הניקיון.
  2. שמירה על כלי הבישול- חשוב לשטוף את כלי הבישול היטב בסיום השימוש בהם, על מנת להקל על עצמנו בניקיון המטבח כולו.
  3. ניקוי משטחי העבודה- ניקוי יומי קל כגון העברת סמרטוט לח על משטחי העבודה המרכזיים במטבח (כגון שיש, אי וכדומה) יכול לעזור למנוע צביעת לכלוך. מטלית מיקרופייבר או מברשת רכה מסירים לכלוך ושומן בקלות.
  4. ניקוי תדיר ותחזוקה של המכשירים החשמליים, כמו תנור, מקרר ומדיח, יעזור להאריך את חיי השימוש שלהם ולשמור עלייהם במצב טוב.

מטבח מונוכרומטי

נקיון ארונות מטבח

ארונות מטבח לדוגמה, הם חלק נכבד מחלל המטבח. לנו יש דרך מעולה לשמור עליהם נקיים לטווח ארוך: תחילה, נרוקן את הארון מהתכולה שבו. לאחר מכן, כדאי להוציא את המדפים והמגירות מהארון, ולשטוף אותם במים חמימים וסבון עדין. במידת הצורך, נקו את הרצפה והקירות הפנימיים של הארון באמצעות מטלית לחה. לאחר שסיימנו לנקות את הארון אפשר להחזיר את המדפים והמגירות ובצורה מסודרת להחזיר את תכולת הארון.
בנוסף, חשבו אילו כלים וכלי בישול אתם משתמשים באופן קבוע, ואחסנו אותם במקום קרוב למקור השימוש שלהם, כך תוכלו למצוא את הפריטים הנדרשים בזמן הכנת האוכל. סדרו את הכלים והמוצרים שלכם בצורה רציונלית. לדוגמה, אחסנו את כלי הטיגון ליד המחבתות ואת הכלים לאפייה לצד תבניות וכדומה.

את המדפים והמגירות סדרו לפי סוגי הפריטים. לדוגמה, מגירה עבור סירים ומחבתות, מדף לקופסאות או צנצנות ומדף נוסף לכלי ההגשה. נקו את השטיחים והמגבות במטבח בתדירות גבוהה על מנת למנוע הצטברות לכלוך וריחות לא נעימים. פעם בכמה חודשים, סדרו את באופן את המדפים והמגירות, לבדוק את תאריך התפוגה של מוצרי המזון ולהשלים מחדש את הפריטים הנדרשים.

איך מנקים את משטח העבודה במטבח?

משטח העבודה המרכזי במטבח הוא השיש, ולכן גם עליו חשוב לשמור נקי וסטרילי. התחילו על ידי ניקוי יבש של השיש עם מטלית רכה כדי להסיר את האבק והשאריות הקלות. ניתן להשתמש במברשת רכה או מטלית ברק על מנת לסייע בהסרת כתמים קלים. שטפו את השיש בעזרת מים חמים וסבון עדין. ניתן להשתמש בסבון ניקוי עדין או תערובת מים חמים וסבון נוזלי עדין. בעזרת מטלית רכה, מנקים את השיש בתנועות מעגליות רכות. יש להתמקד בכל השטח באופן אחיד ולהסיר את הלכלוך והכתמים הקשים.

מטבח דמוי מתכת ועץ מחורץ צבוע

כיצד מנקים חיפוי מטבח בצורה הטובה ביותר?

כל חיפוי מטבח חשוב לנקות בדרך המתאימה לחומר הספציפי. לדוגמה, לניקוי חזיתות דגם לאק/ פורניר/ צבע/ סטון דיזיין יש להשתמש במטלית מיקרופייבר ספוגה במים פושרים וסבון נוזלי. מיד לאחר ניקיון לנגב את החזיתות בעזרת מטלית מיקרופייבר יבשה.

לניקוי חזיתות דגם "נאנו" יש להשתמש בספוג הפלא ספוג במים פושרים. מיד לאחר ניקיון לנגב את החזיתות בעזרת מטלית מיקרופייבר יבשה. לניקוי זכוכיות בדלתות ויטרינה יש להשתמש תרסיסים לניקוי חלונות. אסור להשתמש בכימיקלים קשים כגון ממיסים , אלכוהול, אמוניה וכדומה.

מטבח דמוי מתכת ועץ מחורץ צבוע

איך מנקים מטבח נאנו?

למטבח נאנו יש יתרונות רבים, אשר אחד מהם הוא היותו מטבח עמיד במיוחד. הסיבה לכך היא שמטבח זה עשוי מחומר ייחודי העמיד בפני שריטות וצורות אחרות של נזק.

מטבח הנאנו קל מאוד לניקוי ותחזוקה. אין צורך להשקיע זמן רב בניקיונו, משום שהוא מתנקה בקלות. מטבחים אלו נחשבים לעמידים במיוחד בפני שריטות וחומרי ניקוי, לעומת פורמייקה רגילה. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, המטבח מיוצר בקפידה מחומרי גלם איכותיים במיוחד אשר מחזיקים מעמד לטווח ארוך.

שמירה על מטבח נקי זו אומנם משימה לא פשוטה, אך עם תכנון נכון וטיפים מתאימים, אפשר לשמר את ניקיון המטבח בקלות ולהנות מחלל נקי ומסודר.