תאורה במטבח 2024

בארונות, מעל האי ובמגירות – תאורה למטבח 2024

המטבח נחשב פעמים רבות ללב הבית, בו מכינים ארוחות, זורמות שיחות ויוצרים זיכרונות. תאורה נכונה משחקת תפקיד מכריע בהפיכת המטבח שלכם לא רק לפונקציונלי אלא גם למזמין ואסתטי. כשזה מגיע להארת המטבח, אתם לא צריכים להתעלם מהחללים בתוך הארונות והמגירות, שלעתים קרובות מוזנחים מבחינה זו. בכתבה זו נציג בפניכם את האפשרויות השונות לתאורה במטבח – בתוך ארונות מטבח גבוהים, מגירות נפתחות ואי המטבח, תוך התמקדות ביתרונות של תאורת LED.

מטבח לבן קלאסי

תאורה בארונות המטבח הגבוהים

ארונות מטבח גבוהים מספקים מקום אחסון יקר ערך, אבל החללים הפנימיים, העמוקים והצרים שלהם יכולים להיות מאתגרים לניווט ללא תאורה מתאימה. כך תוכלו להאיר את תכולת הארונות הגבוהים:

תאורת פס LED

התקנת פנסי LED לאורך החלק העליון או הצדדים של הארונות הגבוהים היא דרך פופולרית ויעילה להאיר את פנים הארון. רצועות אלו חסכוניות באנרגיה, מייצרות חום מינימלי ומגיעות בגוונים שונים כדי להתאים לאווירת המטבח שלכם.

נורות המופעלות בפתיחה

נורות LED המופעלות נדלקות כאשר אתם פותחים את דלת הארון. כך האורות נדלקים אוטומטית ומספקים גישה נוחה לפריטים המאוחסנים. אורות אלה מגיעים לרוב עם טיימרים מתכווננים והגדרות רגישות.

תאורת פס LED במטבח

תאורה בתוך מגירות המטבח

מגירות מטבח חיוניות לארגון כלים, סכו"ם וכלי מטבח חיוניים אחרים. תאורה בתוך המגירות הללו לא רק מוסיפה פונקציונליות אלא גם נופך של תחכום למטבח. פלטפורמת המגירות מספקת שפע של שילובי עיצוב מבחינת צבע, צורה וחומר, ולא רק ארונות המטבח ומשטח העבודה. הכירו את המגירות המוארות AvanTech lighting מבית חברת Hettich הגרמנית. פרופילי הצד של המגירה הדקה בעובי של 13 מ"מ בלבד, כוללים תאורת LED בלתי נראית המסופקת על ידי סוללות, שאינה מצריכה חיבור לחשמל והכנה מוקדמת. הסוללה היא סוללה נטענת ומספיקה ל 1000 פתיחות של המגירה, ונכבת לאחר 30 שניות על מנת לשמור על חיי הסוללה. תאורת ה-LED נדלקת רק בעת פתיחת המגירה ומאירה כלפי פנים, כאשר מבחוץ יוצרת אפקט מרחף וייחודי.

מגירת אחסון מודרנית מוארת

תאורת לד בארונות המטבח

תאורת פס LED חוללה מהפכה בתאורת ארונות המטבח. היעילות האנרגטית, אורך החיים והרב-גוניות שלה הופכים אותה לבחירה מצוינת עבור כולם. הנה כמה דרכים לשלב תאורת LED בארונות המטבח שלכם:

פס תאורה למטבח מתחת לארון: פסי לד המותקנים מתחת לארונות התחתונים או העליונים יכולים ליצור אווירה בהירה ומסבירת פנים תוך מתן תאורה מתאימה לשימוש במטבח. ניתן לבחור נורות LED לבנות חמות או קרירות שיתאימו לסגנון המטבח שלכם.

תאורת ארונות בחזית זכוכית: אם יש לכם ארונות קדמיים מזכוכית, ניתן להציב בתוכם נורות LED כדי להציג את הכלים, כלי הזכוכית או חפצי נוי. התאורה המפוזרת משפרת את המשיכה החזותית של המטבח ויוצרת טאצ' עיצובי יוצא דופן.

תאורה בארונות מטבח

תאורה לאי במטבח

האי במטבח הוא בהחלט מיקום תכליתי שבו מכינים ארוחות, מתאספים עם המשפחה, ולפעמים אפילו עובדים. תאורה מספקת חיונית כדי להבטיח שהאי משרת את מטרתו ביעילות:

נורות תלויות

נורות תלויות הן בחירה קלאסית להארת איי מטבח. הן מגיעים בסגנונות שונים וניתן להתקין אותם באשכולות לקבלת אפקט חזותי בולט. ודאו כי הן ממוקמות בגובה המתאים, על מנת שיספקו מספיק אור אך שאינן יחסמו את הנוף.

נורות תלויות מעל אי מטבח

תאורה שקועה

נורות לד שקועות המותקנות בתקרה מעל האי מספקות תאורה נקייה ולא פולשנית. הן מציעות גמישות בכך שמאפשרות לכם לכוון אור בדיוק היכן שצריך, בצורה נוחה וקלה.

נברשת

לאי במטבח גדולים או לכאלה עם קונספט פתוח, נברשת יכולה להיות בחירה מסוגננת ופונקציונלית. נברשות מגיעות במגוון רחב של עיצובים, ממודרניים ועד מסורתיים, ויכולות לשמש כחלק מרכזי במטבח שלכם.

נברשת במטבח
מטבח קשמיר בגוון מטאלי | עיצוב: DUE STUDIO מורן בוכמן ושלומית כהן | צילום: אלון ברהום

לסיכום, מטבח מואר היטב משפר את הפונקציונליות, האסתטיקה והאווירה הכללית שלו. תאורה בתוך ארונות מטבח גבוהים, מגירות נפתחות ואי המטבח יכולה לשפר משמעותית את חווית המטבח שלכם. תאורת LED, עם היעילות האנרגטית והרבגוניות שלה, היא בחירה חכמה להארת חללים אלה. בין אם אתם בוחרים בנורות המופעלות בתנועה, אורות חיישן או נורות LED משנות צבע, המפתח הוא ליצור סביבה מאוזנת ומזמינה.